ابهام در کشتن غیرنظامیان؛ وزارت دفاع افغانستان: ۳۰ نیروی طالبان را کشتیم

نیروهای امنیتی افغانستان در کندز
نیروهای امنیتی افغانستان در کندز Copyright عکس از آرشیو آسوشتیدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در حملات روز شنبه، ۱۹ سپتامبر بیش از ۳۰ نیروی طالبان را در کندز (قندوز) کشته است. این در حالی است برخی منابع گفته‌اند که غیرنظامیان نیز در میان کشته شده‌ها بودند.

آگهی

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در حملات روز شنبه ۱۹ سپتامبر، بیش از ۳۰ نیروی طالبان را در کندز (قندوز) کشته است. این در حالی است برخی منابع گفته‌اند که غیرنظامیان نیز جزء کشته شده‌ها بودند.

از سوی دیگر نیروهای طالبان، دولت افغانستان را به کشتن ۲۳ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در این حملات متهم و تاکید کردند که هیچ نیرویی از آن‌ها در این حملات کشته نشده است.

در بیانیه وزارت دفاع افغانستان که در توییتر نیز منتشر شده، آمده است که طبق گزارش‌های اولیه هیچ آسیبی به غیرنظامیان وارد نشده است اما تاکید شده است که تحقیقات در این زمینه انجام می‌شود چرا که از گزارش‌هایی مربوط به تلفات غیرنظامی مطلع شده‌اند.

این وزارتخانه حمله به نیروهای طالبان را در پی حمله اولیه آن‌ها به نیروهای امنیت ملی افغانستان در منطقه نیکپای سید رمضان ولسوالی خان آباد کندز توصیف کرد.

وزارت دفاع افغانستان مدعی شد که بیش از ۳۰ نیروی طالبان از جمله دو فرمانده آن‌ها با نام‌های قاری عبدالرازق و مولوی عباس کشته شدند: «در این عملیات هشت نفر دیگر از جمله دو فرمانده دیگر با نام‌های فیضانی و قاری ابراهیم زخمی شدند.»

این نهاد دولتی افغانستان تاکید کرده است که ادعاهای آسیب به غیرنظامی را جدی می‌گیرد و آن‌ها را بررسی می‌کند.

رئیس بیمارستان حوزوی کندز: سه غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند

محمد نعیم منگل رئیس بیمارستان حوزوی کندز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر را تایید کرده است که پس از حمله به مرکز درمانی وی منتقل شده‌اند.

این حملات دو طرفه در حالی انجام شد که اشرف غنی در فراخوانی تازه خواستار آتش‌بس بشر دوستانه شده بود تا «از مردم محافظت شود و جلوی خشونت‌ها و حوادث تروریستی هم گرفته و شرایط رسیدن به یک صلح پایدار فراهم شود.»

نیروهای طالبان تا کنون درخواست‌های وی را نادیده گرفته‌اند.

گفتگوهای بین الافغانی از روز شنبه گذشته در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده است. در نشست مقدماتی این مذاکرات، نمایندگان چند کشور از جمله وزیر خارجه آمریکا حضور داشتند.

این گفت‌وگوها به کندی پیش می‌رود و هنوز دو طرف درباره دستور کار به توافق نرسیده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین روز جنگ در هلمند؛ آمریکا در حمایت از دولت مواضع طالبان را بمباران کرد

سفارت آمریکا در افغانستان: افراط گرایان می‌خواهند حملاتی را علیه زنان ترتیب دهند

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد