امارات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای لغو پروازها به مشتریان پرداخت

هواپیمایی امارات
هواپیمایی امارات Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هواپیمایی امارات که پیش از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ حدود ۶۰ هزار کارمند و ۴ هزار و سیصد خلبان را در استخدام خود داشت به تازگی از طرح حذف برخی مشاغل خبر داده است.

آگهی

هواپیمایی امارات، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل لغو پروازها پس از همه‌گیری ویروس کرونا بیماری کووید۱۹ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از پول مشتریان خود را پرداخت کرده است.

این شرکت هواپیمایی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۵ میلیارد درهم، معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار از پول پروازهای لغو شده را به مشتریان بازگردانده است.

بر اساس این اطلاعیه آنچه تا کنون پرداخت شده مربوط به ۹۰ درصد از مطالبات بوده و به گفته این شرکت هواپیمایی کلیه درخواست‌‌های بازپرداخت از ماه مارس مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت هواپیمایی امارات برای سال مالی منتهی به ماه مارس گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون درهم (معادل ۲۸۸ میلیون دلار) سود خالص ثبت کرده، حال آنکه میزان سود خالص این شرکت در دوره مشابه سال قبل ۲۳۷ میلیون دلار گزارش شده است.

این سی و دومین سال متوالی است که بزرگترین شرکت هواپیمایی اماراتی از سود‌دهی فعالیت‌های خود خبر می‌دهد اما تبعات همه‌گیر شدن بیماری کووید۱۹ و شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان احتمالا تاثیر چشمگیری در تراز مالی سال ۲۰۲۰ این شرکت خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی امارات اکنون به ۸۰ مقصد مختلف در جهان پرواز دارد،‌ این در حالیست که هواپیماهای این شرکت قبل از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ به مسافران خود برای عزیمت به ۱۴۰ نقطه از جهان خدمات ارائه می‌کرد.

امارات هم اکنون با تسهیلات ایجاد شده در برخی محدودیت‌های کرونایی در صدد است تا شبکه خطوط پروازی خود را به تدریج گسترش دهد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات ماه گذشته میلادی گفته بود که این شرکت در نظر دارد تا تابستان سال ۲۰۲۱ به کلیه مقاصد تعیین شده در شبکه پروازی هواپیما اعزام کند.

هواپیمایی امارات که پیش از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ حدود ۶۰ هزار کارمند و ۴ هزار و سیصد خلبان را در استخدام خود داشت به تازگی از طرح حذف برخی مشاغل خبر داده است.

صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد دبی محسوب می‌شود. امارات عربی متحده سال گذشته میلادی از جذب بیش از ۱۶ میلیون گردشگر خبر داد و پیش از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ پذیرش بیست میلیون گردشگر را برای سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا به سه شرکت هواپیمایی اروپایی نیم میلیارد یورو کمک می‌کند

سه شرکت هواپیمایی بریتانیا به دلیل قرنطینه سختگیرانه از دولت شکایت کردند

رکودشکنی دبی در جذب گردشگر خارجی؛ بیشترین مسافران از کدام کشور هستند؟