شینزو آبه از نخست وزیری ژاپن استعفا می‌دهد

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شینزو آبه در جریان نشست مطبوعاتی اعلام کرد که به دلیل شرایط سلامتی‌اش از نخست وزیری ژاپن کناره‌گیری می‌کند.

آگهی

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که به دلیل وضعیت سلامتی‌اش از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، ان‌اچ‌کی، آقای آبه از مشکل التهاب روده رنج می‌برد.

شینزو آبه روز جمعه گفت که به این دلیل تصمیم به استعفا گرفته که صحنه سیاسی ملی کشور را با مشکل مواجه نکند. او همچنین افزود «رنج‌آور است که قبل از رسیدن به اهدافم، مجبور به ترک پستم هستم.»

نگرانی‌ها از بیماری آقای آبه از اوایل تابستان آغاز شد وقتی که نخست وزیر برای دو هفته متوالی برای معاینات پزشکی به بیمارستان توکیو مراجعه کرد.

دوره نخست وزیری آقای آبه در سپتامبر سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. به نظر می‌رسد که او تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید در سمت خود باقی بماند.

این دومین بار است که شینزو آبه از پست نخست وزیری به دلیل مشکل سلامتی کناره‌گیری می کند. او در سال ۲۰۰۷ نیز به دلیل بیماری التهاب روده و تنها یک سال پس از تصدی نخست وزیری، از این سمت استعفا داده بود.

شینزو آبه اولین نخست وزیر ژاپن بود که پس از انقلاب به ایران سفر کرد. وی در این سفر تلاش کرد تا از تنش در روابط تهران و واشنگتن بکاهد.

شینزو آبه ۶۵ ساله از سال ۲۰۱۲ میلادی نخست وزیر ژاپن است و این طولانی‌ترین مدت تصدی این پست در تاریخ این کشور به شمار می‌آید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزینه‌های احتمالی نخست وزیری ژاپن پس از شینزو آبه چه کسانی هستند؟

تصویب قوانین جدید علیه جرایم جنسی در ژاپن؛ سن قانونی رابطه جنسی به ۱۶ سال افزایش یافت

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند