تلگرام به نشانه همبستگی با معترضان ایموجی پرچم بلاروس را تغییر داد

تظاهرات در بلاروس
تظاهرات در بلاروس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرچم سرخ و سفید مورد استفاده تظاهرکنندگان در بلاروس به نماد جنبش اعتراضی علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری این کشور تبدیل شده است.

آگهی

اپلیکیشن تلگرام که تظاهرکنندگان ضددولتی در بلاروس طی روزهای اخیر از آن استفاده زیادی کرده اند تصمیم گرفته است ایموجی پرچم این کشور اروپایی را تغییر دهد.

اعتراض ها در بلاروس از روز ۹ اوت (۱۹ مرداد) و به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز شد. بنا به نتیجه اعلام شده الکساندر لوکاشنکو، رئيس جمهوری بلاروس که از سال ۱۹۹۴ قدرت را در این کشور در دست دارد بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است.

سوتلانا تیخانووسکایا، رقیب الکساندر لوکاشنکو که به لیتوانی پناهنده شده نتیجه رای گیری را رد کرده است. اتحادیه اروپا نیز ششمین پیروزی پیاپی الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

معترضان در بلاروس مخالف پرچم کنونی این کشور که در زمان اتحاد جماهیر شوروی طراحی شده است هستند. الکساندر لوکاشنکو پس از به دست گرفتن قدرت در دهه ۱۹۹۰ پرچم کنونی را به عنوان پرچم رسمی بلاروس تعیین کرد. تصمیم پیام رسان تلگرام در تغییر ایموجی پرچم بلاروس با استقبال جنبش اعتراضی در این کشور روبرو شده است.

پرچم سرخ و سفید مورد استفاده تظاهرکنندگان در بلاروس به نماد جنبش اعتراضی علیه الکساندر لوکاشنکو تبدیل شده است. این پرچم پس از جنگ جهانی اول رواج یافت و در اوایل دهه ۱۹۹۰ به مدت کوتاهی پرچم رسمی بلاروس بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌خواهد بلاروس به «اوکراین دوم» تبدیل شود

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند