ایران: از این پس امارات مسئول هر گونه خدشه به امنیت ملی ما در خلیج فارس است

Chief of Staff of Iran's Armed Forces, General Mohammad Hossein Bagheri
Chief of Staff of Iran's Armed Forces, General Mohammad Hossein Bagheri Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ایران با ابراز تاسف از برقراری روابط رسمی دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات عربی متحده تاکید کرد که جمهوری اسلامی از این پس هر گونه خدشه به امنیت ملی خود در منطقه خلیح فارس را از چشم امارات خواهد دید و آن را تحمل نخواهد کرد.

آگهی

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ایران با ابراز تاسف از برقراری روابط رسمی دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات عربی متحده تاکید کرد که ایران از این پس هر گونه خدشه به امنیت ملی خود در منطقه خلیح فارس را از چشم امارات خواهد دید و آن را تحمل نخواهد کرد.

محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ایران، روز یکشنبه صبح امروز (یکشنبه) برقراری روابط رسمی دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات عربی متحده را «مصیبتی بزرگ» توصیف کرد که به تعبیر او «فوق‌العاده جای تأسف و تأثر» دارد.

آقای باقری تصریح کرد که برقراری چنین رابطه‌ای برای کشوری عربی و مسلمان همچون امارات به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و به طور قطع موجب تغییر اساسی رویکرد ملت ایران به این کشور همسایه خواهد شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران همچنین هشدار داد که چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه‌ای هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات عربی متحده می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: «نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد».  

او به سران کشور امارات توصیه کرد که در تصمیم خود تجدیدنظر کنند و به مسیری که به زعم او «به‌ ضرر امنیت منطقه و امارات» است ادامه ندهند.

امارات و اسرائیل ۱۳ اوت اعلام کردند که در توافقی با میانجی‌گری آمریکا روابط دیپلماتیک خود را برقرار می‌کنند. طبق این توافق، اسرائیل اعمال حاکمیت بر اراضی کرانه باختری را به تعویق می‌اندازد و تلاش‌‌هایش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امارات کاردار ایران در ابوظبی را احضار کرد

اسرائیل و امارات متحده عربی برای مبارزه با کرونا همکاری می‌کنند

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد