نگرانی از شیوع ویروس کرونا؛ اردن مرزهای زمینی‌ با سوریه را می‌بندد

In this Oct. 31, 2018 photo, a Lebanese customs officer walks past trucks waiting to cross into Syria from the Lebanese border crossing point of al-Masnaa
In this Oct. 31, 2018 photo, a Lebanese customs officer walks past trucks waiting to cross into Syria from the Lebanese border crossing point of al-Masnaa Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این تصمیم پس از آن گرفته شد که ۱۲ فرد مبتلا به کووید۱۹ در روز چهارشنبه و ۱۳ مورد دیگر روز سه‌شنبه شناسایی شدند که از سوریه وارد اردن می‌شدند.

آگهی

مقامات اردنی روز چهارشنبه اعلام کردند که به دلیل افزایش افراد مبتلا به کووید۱۹ که از سوریه به اردن می‌آیند، به مدت یک هفته مرزهای زمینی خود را با سوریه می‌بندد.

تصمیم وزارت کشور اردن برای بستن شاهراه اصلی انتقال کالا از لبنان و سوریه به منطقه خلیج فارس از صبح روز پنج‌شنبه به اجرا گذاشته می‌شود.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که ۱۲ فرد مبتلا به کووید۱۹ در روز چهارشنبه و ۱۳ مورد دیگر روز سه‌شنبه شناسایی شدند که از سوریه وارد اردن می‌شدند.

مقامات اردنی اعلام کرده‌اند که مرزهای زمینی با عربستان سعودی، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی فقط برای انتقال کالاهای تجاری باز هستند.

عمر الرزاز، نخست‌وزیر اردن روز چهارشنبه گفت که افزایش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ باعث نگرانی است زیرا بیشتر افراد مبتلا رانندگان کامیون‌هایی هستند که از سوریه می‌آیند؛ یعنی از جایی که سازمان‌های غیردولتی می‌گویند تعداد افراد مبتلا به کووید۱۹ افزایش قابل توجهی داشته است.

مقامات اردنی اعلام کردند که از شنبه آینده نیز ماسک زدن اجباری می‌شود و متخلفین با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. ساعت بسته شدن مغازها در این کشور نیز ۱۱ شب خواهد بود.

اردن در مقایسه با کشورهای همسایه خود در مواجه با شیوع ویروس کرونا، بهتر عمل کرده است. اقدامات پیشگیرانه فوری برای محدود کردن حرکت جمعیت ۱۰ میلیونی کشور، بستن مرزها و اعلام وضعیت اضطراری از جمله تدابیر کارآمد این کشور در محدود کردن شیوع ویروس کرونا بوده است.

دولت در ماه ‌ژوئن محدودیت‌های قبلی را در این کشور لغو کرد و به این ترتیب فعالیت‌های تجاری از سر گرفته شد و هتل‌ها و کافه‌ها باز شدند. با این حال مدارس همچنان بسته هستند و برگزاری مراسم عروسی و همایش‌ها مجاز نمی‌باشند.

تعداد مبتلایان شناسایی شده به کووید۱۹ در اردن تاکنون ۱۸۰۳ نفر اعلام شده است که ۱۱ نفر آنها نیز جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حضور متهم به کودتا در انظار عمومی؛ شاهزاده حمزه با پادشاه اردن همراه شد

کرونا در ایران؛ مرگ ۱۷۴ نفر در شبانه‌روز گذشته، درمان بیماری تحت‌الشعاع تحریم‌های آمریکا

۱۷ عضو لویه جرگهٔ افغانستان مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند