کرونا در ایران؛ مرگ ۱۳۲ نفر در شبانه‌روز گذشته و وضعیت بحرانی بیش از ۴ هزار نفر

Ebrahim Noroozi
Ebrahim Noroozi Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی از پزشکان با انتشار نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید از آنها خواسته‌اند تا برای جلوگیری از شیوع کرونا از مسیر عزاداری‌های محرم، وارد عمل شوند.

آگهی

وزارت بهداشت ایران روز شنبه از ابتلای ۲۱۲۵ نفر دیگر به کووید۱۹ طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بنا بر اعلام سیما سادات لاری، سخنگوی این وزارتخانه با احتساب آمار جدید، شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر می‌رسد. از این تعداد ۴۱۴۸ نیز در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.

در ۲۴ ساعت منتهی به شنبه ۱۳۲ نفر نیز به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند؛ به این ترتیب آمار کل قربانیان کرونا به ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر می‌رسد.

وضعیت قرمز، وضعیت هشدار

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند. او بطور ویژه از مردم خواست تا از سفر به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان خودداری کنند.

به گفته او استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در وضعیت هشدار هستند.

نامۀ پزشکان به مراجع تقلید

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد که گروهی از پزشکان با انتشار نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید از آنها خواسته‌اند تا برای جلوگیری از شیوع کرونا از مسیر عزاداری‌های محرم، وارد عمل شوند.

در این نامه اعلام شده است که تا کنون حدود ۲۰۰ نفر از اعضای کادر پزشکی کشور در راه معالجۀ مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آنها در نامۀ خود بر این موضوع تاکید کرده‌اند که برگزاری هرگونه تجمع برای عزاداری، باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ شهروندان می‌شود و در صورت صدور مجوز عزاداری، هیچ تضمینی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان این عزاداری‌ها وجود ندارد و حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله بین عزاداران، امکان جدی سرایت بیماری وجود دارد.

بر این اساس پزشکان از مراجع تقلید خواسته‌اند تا با اتکا به فقه جعفری، عزاداران را از شرکت در این مراسم پرهیز دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ در واکنش به آمار بالای کشته شدگان کرونا در آمریکا: همینه که هست

برندگان و بازندگان کرونا؛ بزوس رکورد ثروت را شکست و سرمایه‌دار چینی ۱۱ میلیارد دلار از دست داد

افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و کووید در کشورهای اروپایی؛ اسپانیا استفاده از ماسک را بررسی می‌کند