تماس تلفنی فن درلاین با دیاب؛ اروپا به لبنان پیشنهاد تجارت ترجیحی داد

Ursula von der Leyen
Ursula von der Leyen Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی با نخست وزیر لبنان پیشنهاد تجارت ترجیحی با این کشور کوچک آسیایی را مطرح کرد.

آگهی

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی با نخست وزیر لبنان پیشنهاد تجارت ترجیحی با این کشور کوچک آسیایی را مطرح کرد. اقتصاد لبنان روزهای سختی را تجربه می کند و با انفجار دو روز پیش بندر بیروت و تاثیرات آن نگرانی ها از فروپاشی اقتصاد این کشور اوج گرفته است.

تجارت ترجیحی شکلی از مبادله تجاری است که دو طرف این تجارت توافق می‌کنند که برای تسهیل مراودات تجاری، صادرات و واردات، تعرفه برخی از کالاها را پایین بیاورند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که امروز با حسان دیاب، نخست وزیر لبنان تماس تلفنی داشت، همچنین وعده کمک ۳۳ میلیون یورویی به لبنان را اعلام کرد.

در این گفتگوی تلفنی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که این کمیسیون آماده است تا با مقامات لبنانی در خصوص چگونگی تقویت روابط تجاری از طریق تجارت ترجیحی و تسهیلات گمرکی در این روزهای دشوار گفتگو کند.

اتحادیه اروپا پیش از این، یک تیم ۱۰۰ نفره از امدادگران و آتش نشانان و همچنین یک کشتی نظامی بیمارستانی به لبنان ارسال کرده است.

در انفجار مهیبی که دو روز پیش پایتخت لبنان را لرزاند تا کنون بیش از پنج هزار نفر زخمی شده اند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از انفجار بیروت عمق فاجعه را نشان می‌دهد

اعلام همبستگی با مردم بیروت از تهران تا پاریس

انفجار بیروت؛ کمک‌های بین‌المللی بشردوستانه که تا به امروز به لبنان رسید