تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

شمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در جهان تا به امروز به بیش از ۱۷ میلیون و نیم نفر رسیده است. از این تعداد، بیش از ۱۱ میلیون نفر از چنگال این ویروس رهایی یافته‌اند و بیش از ۶۸۰ نفر بر اثر کووید۱۹، بیماری ناشی از این ویروس، جان باخته‌اند. 

اما در ایران، با جان باختن ۱۹۷ نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا، تعداد کل درگذشتگان در اثر این ویروس به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز جمعه ۱۰ مرداد با بیان این مطلب تاکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۷۴ هزار بیمار جدید مبتلا به کویید -۱۹ در ایران شناسایی و به ثبت رسیده‌اند. بر این اساس تعداد کل کسانی که در ایران به ویروس کرونا آلوده شده‌اند به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

با وجود افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، دولت برنامه‌ای برای اعمال قوانین محدود کننده و قرنطینه‌ای ندارد. حسن روحانی در مقابل اصرار گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف در خصوص لغو کردن برنامه‌های عزاداری محرم و صفر، بارها تاکید کرده این مراسم حتما و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

این در حالیست که روز جمعه، علی خامنه‌ای رهبر ایران تاکید کرد برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم به نظر ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت بستگی دارد. آقای خامنه‌ای از مردم و مداحان و هیئت‌های مذهبی خواست به نظرات وزارت بهداشت توجه کنند، چرا که به بیان او، اگر این مراعات‌ها انجام نشود، کرونا به فاجعه‌ای شدید ختم خواهد شد.

وی گفت: « بنده شخصا هر آنچه که آنان بگویند را رعایت می‌کنم و توصیه من به همه هیئت‌داران و منبری‌ها این است که به سخنان کادر بهداشتی گوش کنند، کرونا مسئله کوچکی نیست و اگر همین رعایت‌ها هم انجام نشود آن وقت ممکن است به فاجعه‌ای ختم شود که آن سرش ناپیدا باشد.»

در روزهای اخیر برخی از مداحان تاکید کرده‌اند که مراسم محرم را برگزار می‌کنند به طوریکه طبق نوشته رسانه‌های ایران، سعید حدادیان، مداح معروف ایرانی، سه روز پیش گفته بود: «مراسم محرم امسال را باید با شکوه برگزار کنیم. حتی اگر قرار باشد کسی بمیرد کسانی هستند که بخواهند جانشان را برای این مراسم بدهند. اجازه جان ما که دست خودمان است.» وی تاکید کرده بود: « من امسال با هر شرایطی دسته عزاداری بزرگی از میدان آزادی تا میدان انقلاب به راه می‌اندازم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۷۲ میلیون نفر در۲۶ استان ایران در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی قرار دارند

کرونا در ایران؛ شمار بیماران بستری در آی‌سی‌یو به ۴۰۲۷ نفر رسید

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد