مرگ ۲۲۱ بیمار دیگر کرونا در ایران؛ روحانی: برگزاری مراسم محرم، ضرورت قطعی است

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۲۲۱ نفر دیگر در طی ۲۴ ساعت اخیر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

آگهی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه ۲ مرداد اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۱ نفر دیگر به جمع کسانی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند اضافه شده است.

خانم لاری همچنین اعلام کرد بر طبق آمارهای قطعی و ثبت شده در مراکز درمانی و پزشکی، ۲ هزار و ۶۳۲ نفر جدید هم به لیست مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ افزوده شده‌اند.

با اضافه شدن افراد جدید، حالا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر رسیده است. این در حالیست که این عدد تنها به افرادی محدود می‌شود که آزمایش تشخیص ابتلا به کرونا داده‌اند و در مراکز و داده‌های وزارت بهداشت ایران ثبت شده‌اند.

با جان باختن ۲۲۱ نفر جدید حالا تعداد کسانی که در ایران بر اثر آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

با وجود ادامه روند جان باختن روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در روز، همچنان خبری از قرنطینه کلی و یا قوانین محدود کننده فراگیر در ایران نیست.

حسن روحانی، رئيس جمهوری ایران روز پنجشنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: «بعد از گذشت یکی دو هفته، ارزیابی‌ها، حکایت از شیب نزولی شیوع در بسیاری از استان‌های کشور دارد که این کاهش نتیجه اجرای گسترده‌تر پروتکل‌ها و استفاده تعداد بیشتر از مردم از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات بوده است.»

رئيس جمهوری ایران همچنین در ادامه از لزوم برگزاری مراسم مذهبی محرم با وجود شیوع ویروس کرونا سخن گفت: «برگزاری مراسم مذهبی عزاداری امام حسین برای جامعه ما بهره‌های فراوان معنوی دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشید. توسل به ائمه اطهار و به‌ خصوص بهره‌مندی‌های معنوی مردم از آئین‌های مرتبط با سوگواری حضرت سیدالشهدا یک نیاز روحی غیرقابل انکار بوده و برگزاری این آئین شکوهمند یک ضرورت قطعی است.»

روحانی در ادامه تاکید کرد: «بر همین اساس باید با توجه به تجربه مفید برگزاری مراسم مذهبی در ماه رمضان، دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری مراسم در ایام محرم و صفر نیز طراحی شود.»

این درحالیست که با نزدیک شدن به عید قربان نگرانی ها در کشورهای مسلمان در مورد روند تصاعدی افزایش مبتلایان افزایش یافته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

‫بالاترین آمار رسمی مرگ روزانۀ ناشی از ابتلا به کرونا در ایران ثبت شد

روحانی: تا الان ۲۵ میلیون نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند

افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و کووید در کشورهای اروپایی؛ اسپانیا استفاده از ماسک را بررسی می‌کند