طالبان برای عید قربان سه روز در افغانستان آتش‌بس اعلام کرد

نماز عید فطر در افغانستان
نماز عید فطر در افغانستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه طالبان در حالی طرح آتش‌بس سه روزه را اعلام کرده است که اشرف غنی، رئيس جمهوری افغانستان ساعاتی پیش از آن گفته بود مذاکرات صلح با طالبان ممکن است «ظرف یک هفته آینده» آغاز شود.

آگهی

گروه طالبان اعلام کرد که از روز جمعه به مناسبت عید قربان سه روز آتش بس در افغانستان را اجرا خواهد کرد.

طرح آتش بس سه روزه که روز سه شنبه از سوی گروه طالبان اعلام شد دومین پیشنهاد مشابه طی دو ماه اخیر است. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفت: «به همه مجاهدین دستور داده شده است که طی سه شبانه روز عید قربان عملیاتی علیه دشمن انجام ندهند.»

او با این حال افزود که طالبان به هرگونه «حمله دشمن» به شدت واکنش خواهد داد. دولت افغانستان هنوز به طرح طالبان برای اجرای آتش بس سه روزه واکنشی نشان نداده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گروه طالبان در حالی طرح آتش بس سه روزه را اعلام کرده است که اشرف غنی، رئيس جمهوری افغانستان ساعاتی پیش از آن گفته بود مذاکرات صلح با طالبان ممکن است «ظرف یک هفته آینده» آغاز شود.

به گفته رئیس جمهوری افغانستان طرح مبادله زندانیان با طالبان تقریبا به پایان رسیده است. او افزود که دولت این کشور برای نشان دادن تعهد خود به صلح به زودی طرح آزادی پنج هزار زندانی طالبان را به پایان خواهد رساند.

اشرف غنی همچنین از گروه طالبان خواست تا با «آتش بس دائمی و جامع» در جریان گفتگوهای صلح موافقت کند. رئيس جمهوری افغانستان گفت که «توپ اکنون در زمین طالبان و جامعه جهانی است.»

گروه طالبان هفته گذشته برای آغاز مذاکرات صلح بلافاصله پس از عید قربان در صورت تکمیل روند مبادله زندانیان ابراز آمادگی کرده بود. دولت افغانستان و گروه طالبان برای عید فطر با اجرای آتش بس موافقت کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نمایی از افغانستان در روز عید قربان؛ از راکت‌پراکنی تا گوسفندهای ۲۰۰ دلاری

درگیری خونین زندان ننگرهار؛ صدها زندانی داعشی فرار کردند

طالبان در تهران؛ واکنش‌ پلیس به یک تجمع «غیرمنتظره» در پارک ملت