بازگشت آرامش به مرز اسرائیل با لبنان پس از یک روزِ پرتنش

 بازگشت آرامش به مرز اسرائیل با لبنان پس از یک روزِ پرتنش
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسرائیل پس از حمله‌ هوایی هفته گذشته به سوریه که در جریان آن یک شبه نظامی حزب‌الله نیز کشته شد خود را برای حمله متقابل آماده کرده بود.

آگهی

درگیری نظامی در مرز اسرائیل و لبنان روز سه‌شنبه و بعد از یک روز پرتنش متوقف شد. 

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی ضمن اشاره به برقراری مجدد آرامش در این منطقه مرزی، تنش‌های روز گذشته را به نقل از مقامات اسرائیلی ناشی از تلاش سربازان حزب‌الله لبنان برای نفوذ به مرزهایش اعلام کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که تانک‌های اسرائیلی از ساعات اولیه بامداد در منطقه اشغالی بلندی‌های جولان واقع در جنوب غربی سوریه اقدام به گشت‌زنی کردند.

درگیری نظامی روز دوشنبه در جنوب لبنان که با تیراندازی و تبادل آتش میان دو طرف همراه بود از جمله شدید‌ترین درگیری‌های در این منطقه پس از جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میان ارتش اسرائیل و لبنان توصیف شده است.

هیچ یک از دو طرف این درگیری‌ها به متحمل شدن تلفات در جریان نبردها که بیش از یک ساعت به طول انجامید اشاره‌ای نکرده‌اند.

حزب الله لبنان هرگونه درگیری بین اعضای خود و نظامیان اسرائیل را تکذیب کرد. در بیانیه حزب الله آمده است که شبه نظامیان این گروه روز دوشنبه به سوی نظامیان اسرائيل تیراندازی نکرده‌اند. در این بیانیه گزارش‌های منتشرشده مبنی بر «خنثی سازی» نفوذ در خاک اسرائیل نیز «کاملا» تکذیب شده است.

این در حالیست که تل‌آویو می‌گوید یقین دارد گروهی از شبه نظامیان تحت حمایت ایران تلاش داشتند در اقدامی برنامه ریزی شده به خاک اسرائیل نفوذ کنند و نیروهای ارتش در مناطق مرزی نیز کاملا به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

اسرائیل پس از حمله‌ هوایی هفته گذشته به سوریه که در جریان آن یک شبه نظامی حزب‌الله نیز کشته شد خود را برای حمله‌ای از جانب جنبش شیعی حاکم بر جنوب لبنان آماده کرده بود.

حملات هوایی پراکنده ماه‌های اخیر به سوریه که عمدتا مراکز نظامی و پایگاه‌های‌ نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ایران و لبنان را هدف قرار داده است به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده می‌شود. تل آویو تا کنون از تایید یا تکذیب دست داشتن در این حملات خودداری کرده است.

پس از تازه‌ترین حمله هوایی به خاک سوریه که در جریان آن یک نیروی حزب‌الله نیز کشته شد بخش اشغالی بلندی‌های جولان که تحت کنترل اسرائیل قرار دارد با گلوله‌های شلیک شده از سوی سوریه هدف قرار گرفت.

این حملات سبب شد تا اسرائیل نیز با حمله به مواضع نظامی سوریه و تقویت نیروهای خود در منطقه واکنش نشان دهد.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو: مواضع ایران و حزب الله را منهدم کردیم

حمله موشکی اسرائیل به «زرادخانه حزب الله و ایران» در سوریه

حزب الله لبنان: شرایط به گونه‌ای نیست که جنگی تمام عیار آغاز شود