سازمان جهانی بهداشت: پیش از اوایل سال ۲۰۲۱ منتظر واکسیناسیون کرونا نباشید

تحقیق دانشمندان برای کشف واکسن کرونا
تحقیق دانشمندان برای کشف واکسن کرونا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که تا اوایل سال ۲۰۲۱ نمی‌توان انتظار استفاده از واکسن ویروس جدید کرونا را داشت.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت می گوید واکسن بیماری همه گیر «کووید ۱۹» با وجود پیشرفت در آزمایش های بالینی احتمالا تا اوایل سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد.

مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه های اضطراری سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که تا اوایل سال ۲۰۲۱ نمی توان انتظار استفاده از واکسن ویروس جدید کرونا را داشت. این سخنان او در حالی بیان می شود که دانشمندان در طرح های تحقیقاتی مختلف تاکنون به پیشرفت های قابل توجهی برای تولید واکسن بیماری «کووید ۱۹» دست یافته اند.

چند طرح تحقیقاتی برای تولید واکسن نوع جدید ویروس کرونا اکنون به مرحله نهایی آزمایش بالینی رسیده است. با این حال مدیر اجرایی برنامه های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: «اگر واقع بینانه نگاه کنیم تا پیش از اوایل سال آینده شاهد واکسیناسیون مردم [در برابر ویروس جدید کرونا] نخواهیم بود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
تحقیق برای کشف واکسن کروناAP Photo

در یکی از آخرین تحولات مرتبط با کشف واکسن بیماری «کووید ۱۹» روز دوشنبه گروهی از دانشمندان در دانشگاه آکسفورد در بریتانیا اعلام کردند که نتایج آزمایش های اولیه واکسن ویروس جدید کرونا «امیدوارکننده» بوده است.

پیش از این محققان آمریکایی نیز در گزارشی اعلام کرده بودند که واکسن شرکت داروسازی «مدرنا» در مرحله نخست آزمایش در بدن همه داوطلبان منجر به تولید پادتن در برابر نوع جدید ویروس کرونا شده است.

همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان تاکنون جان دستکم ۶۱۷ هزار را گرفته است. تعداد افرادی که ابتلای آنها به ویروس جدید کرونا ثابت شده است نیز روز چهارشنبه از ۱۵ میلیون نفر فراتر رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به پمپئو: در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه شود

روسیه: امیدواریم تا پایان سال ۲۰۰ میلیون نمونه واکسن کرونا تولید کنیم

سازمان جهانی بهداشت بیش از ۴.۴ میلیون دلار دارو و تجهیزات پزشکی به افغانستان ارسال کرد