تغییر موضع ترامپ در قبال شیوع کرونا: اوضاع بدتر می‌شود، ماسک بزنید

Evan Vucci
Evan Vucci Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نانسی پلوسی: ترامپ اشتباهاتش را دربارۀ چگونگی برخورد با شیوع کرونا پذیرفت

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه با تغییر لحن خود دربارۀ شیوع کرونا، ساکنان کشورش را تشویق کرد تا اگر نمی‌توانند ارتباطات اجتماعی خود را محدود کرده و برای حفظ سلامتشان فاصلۀ ایمنی را رعایت کنند، دست‌کم ماسک بزنند.

او هشدار داد که وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور بدتر خواهد شد.

آقای ترامپ در حالی که برای اولین بار در نشست‌های خبری ماه‌های اخیر خود بطور ویژه بر موضوع شیوع کرونا تمرکز کرده بود، از جوانان نیز خواست تا از رفتن به بارهای شلوغ خودداری کنند.

او گفت: «وضعیت شیوع این ویروس به احتمال زیاد پیش از آنکه بهتر شود، متاسفانه بدتر خواهد شد. این چیزیست که دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم اما وضعیت اینگونه است.»

این سخنان در حالی بیان شد که در ۲۴ ساعت منتهی به سه‌شنبه ۶۵ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به ثبت رسید. در این مدت بیش از هزار نفر نیز در اثر بیماری کووید۱۹ جان باختند.

با احتساب این آمار، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به بیش از ۴ میلیون نفر و شمار جانباختگان آن به حدود ۱۴۵ هزار نفر رسید.

پلوسی: ترامپ اشتباهاتش را دربارۀ چگونگی برخورد با شیوع کرونا پذیرفت

دونالد ترامپ در مراحل آغازین شیوع این ویروس در آمریکا آن را موضوعی کم اهمیت می‌شمرد و شخصا نیز تمایلی برای پوشیدن ماسک نداشت.

مقاومت‌های او در مقابل پوشیدن ماسک باعث شده بود که این مساله به موضوعی حزبی تبدیل شود. بگونه‌ای که بسیاری از طرفداران او نیز از این کار خودداری کرده و استدلال می‌کردند که الزام به ماسک زدن، نقض آزادی‌های مدنی آنهاست.

آقای ترامپ که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر پس از رقیب دموکرات خود جو بایدن قرار دارد، روز سه‌شنبه با تاکید بر پوشاندن دهان و بینی، موضع جدیدی در قبال استفاده از ماسک گرفت و گفت: «خواه ماسک زدن را دوست داشته باشید و خواه نداشته باشید، بدانید که این کار موثر است و باید هر کاری که لازم است انجام دهیم.»

او گفت که اکنون به ماسک زدن عادت کرده و هر زمان که در میان یک جمع یا در آسانسور است، از ماسک استفاده می‌کند.

دونالد ترامپ گفت: «خوشبختانه به آن عادت کرده‌ام.... هر چیزی که بتواند کمک کند، خوب است.»

در واکنش به این سخنان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که پذیرش پوشیدن ماسک از سوی ترامپ به این معناست که او اشتباهاتش را در موضوع چگونگی برخورد با شیوع کرونا پذیرفته است.

خانم پلوسی با اشاره به این ادعای دونالد ترامپ که زمانی کرونا را یک «ویروس چینی» خوانده بود، گفت: «این شوخی نیست، وضعیت این بیماری همه‌گیر به دلیل منفعل بودن ترامپ به جای آنکه بهتر شود، بدتر شده است. در واقع این ویروس ترامپ است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ ویدیوی پزشکی را بازنشر کرد که به موجودات فرازمینی اعتقاد دارد

فاوچی: ویروس از کودکان ۱۰ تا ۱۹ سال به سهولت به بزرگسالان منتقل می‌شود

واکنش ترامپ به محبوبیت دکتر فاوچی: هیچکس من را دوست ندارد