واکنش ترامپ به محبوبیت دکتر فاوچی: هیچکس من را دوست ندارد

واکنش ترامپ به محبوبیت دکتر فاوچی: هیچکس من را دوست ندارد
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایالات متحده که در پی کسب مجدد محبوبیت از دست رفته پیش از انتخابات ماه نوامبر است سپس تاکید کرد که اعتبار بالای دکتر فاوچی باید به همه مجموعه دولت آمریکا منتقل شود.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنانی از میزان بالای مقبولیت دکتر فاوچی، عضو ارشد تیم ویژه مقابله با ویروس کرونا در ایالات متحده ابراز تعجب کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن اشاره به مقبولیت بالای دکتر فاوچی در میان مردم و با تاکید بر رابطه «بسیار خوبی» که با رییس موسسه آلرژی و بیماری های عفونی کشورش دارد به این نتیجه می‌رسد که وی نیز باید دست کم از همین میزان مقبولیت برخوردار باشد.

دونالد ترامپ سپس به شوخی گفت: «هیچ کس من را دوست ندارد.»

رئیس جمهوری ایالات متحده که در پی کسب مجدد محبوبیت از دست رفته پیش از انتخابات ماه نوامبر است سپس تاکید کرد که اعتبار بالای دکتر فاوچی باید به همه مجموعه دولت آمریکا منتقل شود، چرا که او برای دولت کار می‌کند.

آقای ترامپ در این خصوص یادآور شد که نه فقط دکتر فاوچی و دیبورا بریکس، دیگر عضو ارشد کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در آمریکا که وی و دیگر اعضای دولت نیز سزاوار تشویق‌ برای مدیریت بحران کرونا در ایالات متحده هستند.

رئیس کاخ سفید که نظر می‌آمد نسبت به مقبولیت و اعتبار دکتر فاوچی نزد مردم حسادت می‌کند در ادامه خاطرنشان کرد: «او با دولت همکاری دارد و ما تقریبا هرآنچه وی، دکتر بریکس و دیگر اعضای فوق العاده کارگروه ویژه توصیه کردند را انجام داده‌ایم؛ حال آنکه دکتر فاوچی از میزان بالای مقبولیت و اعتبار برخوردار است،‌ پس چرا من و دولت نباید این مقبولیت را داشته باشیم؟»

دکتر فاوچی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو ارشد تیم ویژه دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا از جمله شخصیت ‌های مورد اعتماد کاخ سفید است که در میان مردم آمریکا از مقبولیت بالایی برخوردار است. اغلب شهروندان آمریکایی وی را به عنوان یک مرجع در فرایند مقابله با بیماری کووید۱۹ می‌شناسند و به توصیه‌های او برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری گوش می‌کنند.

دونالد ترامپ در مقابل بر اساس آنچه نظرسنجی‌ها نشان می دهند هم اکنون میزان زیادی از مقبولیت خود را در میان مردم از دست داده است. تحلیل‌گران «رویکرد سهل انگارانه» وی در کنترل شیوع کرونا و نیز نشانه‌های موجود از تاثیر این بحران بر اقتصاد و فرصت‌های شغلی را دلیل عمده روی برگردانن بسیاری از شهروندان آمریکایی از وی می‌دانند.

آقای ترامپ پیش‌تر در بسیاری از موارد به صراحت با دکتر فاوچی در خصوص مدیریت بحران کرونا در کشورش مخالفت کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین بار دیگر بر استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد و گفت که وی معتقد است این دارو از همان مراحل اولیه بیماری تاثیرگذار است.

این درحالیست که بسیاری از متخصصان علوم پزشکی معتقدند که داروی هیدروکسی کلروکین نباید برای درمان بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد زیرا موجب ناراحتی‌های قلبی و دیگر مشکلات برای بیماران می‌شود.

دکتر فاوچی از معدود همکاران نزدیک دونالد ترامپ است که به صراحت درباره آنچه تشخیص می‌دهد اظهار نظر می‌کند و در بسیاری از موارد آزادانه با دیدگاه‌های رئیس جمهوری آمریکا مخالفت می‌کند.

رئیس دفتر کاخ سفید به تازگی پیتر ناوارو، مشاور تجاری ترامپ را به دلیل نوشتن مقاله‌ای انتقاد آمیز با هدف بی اعتبار کردن دکتر فاوچی مورد سرزنش قرار داده بود.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاوچی: از اینکه در برابر ترامپ قرار بگیرم هیچ لذتی نمی‌بردم

پزشک آمریکایی بدهی ۶۵۰ هزار دلاری بیماران سرطانی را بخشید

تغییر موضع ترامپ در قبال شیوع کرونا: اوضاع بدتر می‌شود، ماسک بزنید