کره جنوبی سفیر ایران را در اعتراض به اظهارات مقام‌های این کشور احضار کرد

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از ماه سپتامبر سال گذشته در دو بانک کره جنوبی مسدود شده و سئول به دلیل تحریم‌های آمریکا از پرداخت آن به ایران خودداری می‌کند.

آگهی

وزارت خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد که سعید بادامچی، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده تا مراتب تاسف خود را نسبت به اظهارات مقام‌های ایرانی درباره کره جنوبی ابراز دارد.

احضار سفیر ایران بعد از آن انجام می‌شود که مقام‌های وزارت خارجه ایران از احتمال پیگیری قانونی و حقوقی در مجامع بین‌المللی علیه کره جنوبی خبر دادند. کره جنوبی بخشی از دارایی‌های ایران در این کشور را بلوکه کرده و به دلیل تحریم‌های آمریکا آن‌ را به ایران پس نمی‌دهد.

۷ میلیارد دلار از پول‌های ایران در دو بانک کره جنوبی مسدود شده و سئول به دلیل تحریم‌های آمریکا از پرداخت آن خودداری می‌کند. 

بعد از دستور حسن روحانی در خصوص پیگیری‌های حقوقی در مجامع قضایی بین‌المللی، علی ربیعی سخنگوی دولت هفته گذشته اعلام کرد: «کمیته‌ای در وزارت خارجه و وزارتخانه‌های ذیربط برای پیگیری بازگرداندن اموال بلوکه شده کشور در کره تشکیل شده و امیدواریم کره جنوبی از اخلاق در تجارت تبعیت کند و بدهی‌های خود به ملت ایران را بازگرداند. در غیر این صورت ما اقدامات مقتضی را در مجامع بین‌المللی انجام خواهیم داد.»

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داده است کوه کیونگ-سوک، مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی در این دیدار از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران که اعلام کرده بود ممکن است تهران از کره جنوبی شکایت کند، ابراز تاسف کرد.

کیم این-چول، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی نیز در نشستی مطبوعاتی در خصوص دیدار سفیر ایران با مقام‌های کره‌ای تاکید کرد که سعید بادامچی در آن دیدار اعلام کرده که تهران به دنبال تفاهم با کره جنوبی بر سر این موضوع است.

دارایی‌های ایران به ارزش ۷ میلیارد دلار از ماه سپتامبر سال گذشته در کره جنوبی مسدود شده و سئول می‌گوید به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران نمی‌تواند پول‌های ایران را آزاد کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران در خصوص تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل هشدار داد

مذاکره تروئيکای اروپایی درباره احتمال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد