کیم مسئولان پروژه بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ را به دلیل «سهل‌انگاری» اخراج کرد

کیم مسئولان پروژه بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ را به دلیل «سهل‌انگاری» اخراج کرد
Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ قرار است دهم اکتبر به بهره‌برداری برسد، کیم جونگ اون در جریان بازدیدی از محل، در جریان «مشکلات و سهل انگاری‌های عمده» به خصوص در زمینه تامین مالی پرو‌ژه قرار گرفت و دستور اخراج مسئولان اصلی آن را صادر کرد.

آگهی

رهبر کره شمالی مسئولان پروژه ساخت بیمارستانی بزرگ در پیونگ‌یانگ را به دلیل سهل‌انگاری‌های مالی سرزنش و اخراج کرد.

رسانه‌های رسمی کره شمالی روز دوشنبه با اعلام این مطلب تصریح کردند که کیم جونگ-اون در جریان مشکلات و انحرافات مالی مرتبط با پروژه ساخت بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ قرار گرفته و فرمان اخراج مسئولان این پروژه را صادر کرده است.

پروژه‌های بزرگ عمرانی معمولا ابرازی برای تبلیغات داخلی با هدف افزودن بر اعتبار و کفایت مقامات حاکم بر کره شمالی است.

این در حالیست که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سرعت اجرا و رساندن پروژه‌های در دست احداث به مرحله بهره داری، اولویت اصلی پیونگ‌یانگ است و کیفیت ساخت و ساز اهمیت چندانی برای حاکمان ندارد.

کیم جونگ-اون پیش‌تر از بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ به عنوان «اولویت اصلی» در ارتقاء سطح سلامت عمومی و مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در کشورش نام برده و دستور داده بود ساخت این پروژه تا قبل از سالگرد ۷۵ سالگی حزب حاکم «کارگران» در ماه اکتبر به اتمام برسد.

برخی دیگر از خبرگزاری‌ها با انتشار گزارش‌هایی در این خصوص یادآور شده‌‌اند که مسئولان پروژه ساخت بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ به دلیل اخاذی از سمت خود کنار گذاشته شده‌اند.

خبرنگار رویترز از سئول در گزارشی یادآور شده است که مسئولان پروژه یاد شده شهروندان را برای مشارکت در ساخت بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ تحت فشار قرار داده و اقدام به اخاذی کرده بودند.

بیمارستان عمومی پیونگ‌یانگ قرار است در مکانی بسیار مهم و معتبر، در کناره‌های رودخانه تائدونگ، درست مقابل تپه مانسو، جایی که تندیس‌ یادبود کیم ایل سونگ، بنیانگذار و نخستین رهبر رژیم کنونی و کیم جونگ-ایل، پدر رهبر فعلی این کشور قرار دارد، ساخته شود.

بیمارستان بزرگ پیونگ‌یانگ قرار است دهم اکتبر به بهره‌برداری برسد؛ این در حالیست که به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی کیم جونگ-اون در جریان بازدیدی از این محل در جریان «مشکلات و سهل انگاری‌های عمده» به خصوص در زمینه تامین مالی پرو‌ژه قرار گرفت و دستور اخراج مسئولان اصلی آن را صادر کرد.

کره شمالی همچنان مدعی است که تاکنون حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ را به ثبت نرسانده، ادعایی که شک و تردید کارشناسان و تحلیل‌گران را به همراه دارد.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: کیم جسد سر بریده شوهر عمه‌اش را روی پله‌ها به نمایش گذاشت

ویدئو؛ لحظه‌ انفجار ساختمان دفتر ارتباطات با کره جنوبی توسط کره شمالی

رهبر کره شمالی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به مکانی دور از پایتخت پناه برده است