کرونا در ایران؛ ۱۴۲ مورد جدید مرگ و توصیه به پرهیز از سفرهای گردشگری و زیارتی

کرونا در ایران؛ ۱۴۲ مورد جدید مرگ و توصیه به پرهیز از سفرهای گردشگری و زیارتی
Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس گزارش اخیر سازمان ثبت احوال، تعداد افراد فوت شده در بهار سال جاری از میانگین پنج سال گذشته بسیار بیشتر بوده است. فرا رسیدن مراسم ویژه عزاداری در ایام محرم از جمله نگرانی‌های تازه مسئولان است که در صورت برگزاری تحت شرایط معمول، می‌تواند بر شتاب گسترش ویروس در نقاط مختلف کشور بیفزاید.

آگهی

همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته جان ۱۴۲ شهروند دیگر را در ایران گرفت و بیش از دو هزار نفر را مبتلا کرد.

این آماری است که وزارت بهداشت و درمان ایران روز جمعه بیست تیرماه ۱۳۹۹ از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور ارائه کرد.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران ضمن ارائه گزارش یاد شده تصریح کرد که با احتساب آمار جدید شمار جان باختگان بیماری کووید۱۹ به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر افزایش می‌یابد.

در این گزارش همچنین تاکید شده که ۲ هزار و ۲۶۲ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته شناسایی شده و هم‌اکنون بیش از ۳ هزار و سیصد بیمار در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقب‌های ویژه قرار دارند.

وزارت بهداشت ایران در حالی از تشدید شیوع بیماری کووید۱۹ و به خصوص افزایش قابل توجه شمار جان باختگان این بیماری در کشور خبر داده که بر اساس گزارش اخیر سازمان ثبت احوال، تعداد افراد فوت شده در بهار سال جاری از میانگین پنج سال گذشته بسیار بیشتر بوده است.

بر اساس این گزارش، ثبت حدود ۱۱۰ هزار مورد مرگ در بهار سال جاری حکایت از رشد دست‌کم بیست و یک درصدی متوسط تعداد موارد فوتی در پنج سال گذشته داشته است.

اگر این گزارش را در کنار اظهارات اخیر یک عضو کمیته کشوری کرونا دال بر ابتلای ۱۸ میلیون ایرانی به ویروس کرونا و نیز برخی منابع دیگر که از دوبرابر بودن شمار فوتی‌های کرونا به نسبت میزان اعلام شده بگذاریم، احتمال غیرواقعی بودن آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ایران قوت می‌یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران در بخش دیگری از گزارش خود وضعیت در استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی را قرمز اعلام کرده و به شهروندان ایرانی توصیه کرده که از سفر‌های زیارتی و تفریحی به استان‌های خراسان رضوی و مازندان پرهیز کنند.

اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در پایتخت و بسیاری از استان‌های ایران مراکز درمانی را در وضعیت ویژه‌ای قرار داده و دولتمردان را بر آن داشته تا ضمن بازشناسی موج دوم کووید۱۹ رهنمود‌های تازه‌ای را برای کنترل و مهار این بیماری ارائه کنند.

فرا رسیدن مراسم ویژه عزاداری در ایام محرم از جمله نگرانی‌های تازه مسئولان است که در صورت برگزاری تحت شرایط معمول می‌تواند بر شتاب گسترش ویروس در نقاط مختلف کشور بیفزاید.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز پنج‌شنبه در نشست رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به آنچه وی «تجربه موفق برگزاری مراسم شب‌های قدر در ماه رمضان» خواند، از کمیته‌های اجتماعی-امنیتی و درمان ستاد خواست برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های دقیق و شفافی را طراحی و تدوین کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فوت نماینده مجلس ایران بر اثر کرونا؛ آمار روزانه فوتی‌ها باز هم از ۲۰۰ نفر گذشت

حسن روحانی بسیج و ضابطین قضایی را برای اجرای طرح‌ مقابله با کرونا فرا خواند

سرنوشت مبهم لیگ برتر فوتبال ایران؛ تست کرونای ۸ عضو باشگاه استقلال مثبت شد