امارات اعتبار خلبانان پاکستانی را دوباره بررسی می‌کند

Adam Schreck
Adam Schreck Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا نیز مجوز دو خط هوایی پاکستان برای پرواز بر فراز این قاره را برای مدت ۶ ماه لغو کرد. تحقیقات پس از آن آغاز شد که وزیر هوانوردی پاکستان هفته گذشته فاش کرد که بیش از ۳۰ درصد خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می‌کنند.

آگهی

امارات عربی متحده کار بررسی اعتبار مدارک خلبانان و مهندسان پاکستانی مشغول به کار در خطوط هوایی این کشور را آغاز کرده است.

تحقیقات امارات در این باره، پس از آن آغاز شد که غلام سرورخان، وزیر هوانوردی پاکستان هفته گذشته فاش کرد که بیش از ۳۰ درصد خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می‌کنند و صلاحیت لازم را برای این حرفه ندارند.

غلام سرورخان در مقابل پارلمان پاکستان اعلام کرد که ۲۶۲ خلبان شاغل در شرکت‌های هواپیمایی، شخصا موفق به قبولی در آزمون‌های کسب مجوز پرواز نشده‌اند و با پرداخت رشوه به برخی خلبانان حرفه‌ای، آنها را به جای خود به سر جلسه آزمون فرستاده‌اند.

رسوایی جعلی بودن مدارک شماری از خلبانان پاکستانی پس از آن برملا شد که تحقیقات بین‌المللی نشان داد علت سقوط ایرباس ای-۳۲۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان با ۹۹ سرنشین در روز جمعه ۲۲ ماه مه، عدم پیروی خلبان و متصدی کنترل در برج مراقبت از قوانین استاندارد بوده است. در این حادثه ۹۷ سرنشین هواپیما جان باختند.

تحقیقات نشان داد که هواپیما در زمانِ آغازِ فرایند فرود، دو برابر ارتفاع استاندار برای این کار را داشته است، همچنین مراحل عملیاتی پرواز از سوی خلبانان و متصدی مربوطه در برج کنترل نادیده گرفته شده، فرود نادرست باعث خراب شدن موتورهای هواپیما شده و درنهایت هواپیما سقوط کرده است.

بر این اساس سیف محمد السویدی، مدیر سازمان هواپیمایی امارات با فرستادن نامه‌ای برای وزیر هوانوردی پاکستان از او خواست تا با دبی برای تایید اعتبار گواهینامه‌های خلبانان پاکستانی، مهندسان نگهداری هواپیماها و ماموران عملیات پرواز که در امارات مشغول کارند، همکاری کند.

بنا بر اعلام وزیر هوانوردی پاکستان، این کشور در مجموع ۸۶۰ خلبان دارد که ۱۰۷ نفر از آنها در شرکت‌های هواپیمایی دیگر کشورها مشغول کارند.

لغو مجوز پرواز خطوط هواپیمایی پاکستان بر فراز اروپا

روز سه‌شنبه همچنین آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) مجوز دو خط هوایی پاکستان برای پرواز بر فراز این قاره را برای مدت ۶ ماه لغو کرد.

دوشنبه ۲۹ ژوئن نیز ویتنام اعلام کرد مجوز پرواز همه ۱۲ خلبان پاکستانی که در شرکت‌های این کشور مشغول کارند را لغو کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هواپیمایی امارات به خلبانان و کادر پرواز چهار ماه مرخصی بدون حقوق می‌دهد

آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اروپا خواستار ممنوعیت کار همۀ خلبانان دارای مدارک پاکستانی شد

رکودشکنی دبی در جذب گردشگر خارجی؛ بیشترین مسافران از کدام کشور هستند؟