طرح خروج ۹۵۰۰ نظامی آمریکایی از آلمان به تایید ترامپ رسید

ترامپ در بین نیروهای آمریکایی در آلمان در سال ۲۰۱۸
ترامپ در بین نیروهای آمریکایی در آلمان در سال ۲۰۱۸ Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور طرح خروج ۹ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی از پایگاه‌های آلمان را تایید و امضا کرده است.

آگهی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، طرح خروج ۹ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی از پایگاه‌های آلمان را تایید و امضا کرده است.

این اقدام شمار سربازان آمریکایی مستقر در آلمان را از حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر به ۲۵ هزار نیروی نظامی کاهش می‌دهد.

دونالد ترامپ  پیش‌تر آلمان را به عدم مشارکت کافی در ناتو متهم کرده بود.

سخنگوی پنتاگون به جزئیات بیشتری درباره محل جدید استقرار این نیروها یا زمان خروج آن‌ها اشاره نکرده است. با این حال، آقای ترامپ هفته گذشته گفته بود که برخی از این سربازان به لهستان منتقل می‌شوند.

رئیس جمهوری آمریکا در سفر آندژی دودا، همتای لهستانی‌اش به واشنگتن، گفت: «برخی از نیروها به خانه برمی‌گردند و برخی دیگر به جاهای دیگر می‌روند. لهستان یکی از این مکان‌ها خواهد بود.»

از سوی دیگر جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار کنگره آمریکا قرار داده می‌شود و سپس با متحدان آمریکا در ناتو نیز برای پیشبرد این طرح مشورت خواهر شد.

این اقدام ایالات متحده آمریکا که برای نخستین بار در اوایل ماه ژوئن مطرح شد مورد اعتراض قرار گرفت و نگرانی آلمان و سایر متحدان ناتو به دلیل ترس از قدرت گرفتن روسیه را برانگیخت.

طرحی که به تصویب رسید نه تنها با دستور رئیس جمهور مطابقت دارد بلکه بر قدرت بازدارندگی روسیه اضافه می‌کند، ناتو را تقویت می‌کند، به متحدین اطمینان خاطر می‌دهد، انعطاف راهبردی آمریکا و عملیات فرماندهی اروپایی این کشور را بهبود می‌بخشد.
جاناتان هافمن
سخنگوی پنتاگون

آقای هافمن در این باره گفت: «طرحی که به تصویب رسید نه تنها با دستور رئیس جمهور مطابقت دارد بلکه بر قدرت بازدارندگی روسیه اضافه می‌کند، ناتو را تقویت می‌کند، به متحدین اطمینان خاطر می‌دهد، انعطاف راهبردی آمریکا و عملیات فرماندهی اروپایی این کشور را بهبود می‌بخشد.»

این اقدام در حالی قرار است انجام شود که شماری از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با کاهش نیرو در آلمان مخالف هستند و آن را به نفع روسیه عنوان می‌کنند. هم حزبی‌ها آقای ترامپ در کنگره از جمله میت رامنی، لیندزی گراهام و مارکو روبیو پیش‌نویس طرحی را با همراهی چند سناتور دموکرات تهیه کرده‌اند که مانع استفاده از بودجه برای کاهش سربازان آمریکایی از آلمان می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برندگان و بازندگان واقعی خروج نیروهای آمریکایی از آلمان چه کسانی هستند؟

برلین: حضور نیروهای آمریکایی در آلمان برای امنیت آمریکا و اروپا مهم است

ترامپ: نیمی از نظامیان آمریکایی خاک آلمان را ترک می‌کنند