شمار قربانیان روزانه کرونا در ایران به اوج ۶۸ روز گذشته رسید

Women wearing protective face masks and gloves to help prevent the spread of the coronavirus shop at the Kourosh Shopping Center in Tehran, Iran
Women wearing protective face masks and gloves to help prevent the spread of the coronavirus shop at the Kourosh Shopping Center in Tehran, Iran Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با ثبت بالاترین شمار روزانه مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایران طی ۶۷ روز گذشته، تعداد مبتلایان جدید در افغانستان به پایین‌ترین حد در سه روز گذشته رسید.

آگهی

همزمان با ثبت بالاترین شمار روزانه مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایران طی ۶۷ روز گذشته، تعداد مبتلایان جدید در افغانستان به پایین‌ترین حد در سه روز گذشته رسید.

وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که با تشخیص قطعی دو هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع شمار افراد دچار ویروس کرونا در این کشور از آغاز همه‌گیری این ویروس تا کنون به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسید.

بر این اساس، شمار مبتلایان روزانه در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین حد در ۱۲ روز گذشته رسید.

در حالی که تعداد جهانی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ تا روز چهارشنبه به بیش از ۸ میلیون و ۳۰۷ هزار نفر رسیده، ایران بار دیگر به نهمین کشور دارای بیشترین میزان شیوع این بیماری بدل شد. به طوری که ۲.۳۴ درصد از افراد دچار ویروس کرونا در جهان در ایران شناسایی شده‌اند.

ایران در هفته پایانی ماه مه از شمار ۱۰ کشور دارای بالاترین میزان شیوع ویروس کرونا خارج شده بود ولی سرایت این ویروس از ابتدای ژوئن(۱۲ خرداد) بار دیگر اوج گرفت؛ چنان که طی چهار روز گذشته شمار روزانه جانباختگان ایرانی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از صد نفر فراتر رفته است.

مطابق گزارش وزارت بهداشت ایران، روز چهارشنبه نیز ۱۲۰ نفر به دلیل سرایت ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند؛ این بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایران از ۱۱ آوریل(۲۳ فروردین) گذشته تاکنون بوده است. بر پایه این گزارش، تاکنون ۹ هزار و ۱۸۵ نفر در ایران پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ فوت کرده‌اند؛ این رقم در بُعد جهانی نیز روز چهارشنبه از ۴۴۷ هزار نفر فراتر رفت.

در همین حال، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران با مقایسه کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق با مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت که در جنگ ۸ساله ایران با عراق روزانه به طور متوسط ۶۶ نفر کشته می‌شدند ولی در روزهای اخیر تعداد افراد فوت شده به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.

همسایه شرقی ایران، افغانستان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ۵۶۴ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و مجموع شمار افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ به ۲۶ هزار و ۸۷۴ تن رسیده است. این پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه گزارش شده طی سه روز گذشته به شمار می‌رود.

از میان بیماران ثبت شده در افغانستان ۱۳ نفر روز چهارشنبه فوت کردند. این بیماری تاکنون جان ۵۰۴ نفر را در افغانستان گرفته است.

نگرانی از شدت‌گیری موج دوم شیوع ویروس کرونا در ایران در شرایطی است که چین به عنوان مرکز اولیه شیوع این ویروس نیز به دلیل آغاز موج دوم سرایت آن از پایتخت خود، به ناچار روز چهارشنبه بیش از هزار پرواز داخلی و خارجی فرودگاه‌های پکن را لغو کرد.

مسئولان شهری در پایتخت چین همچنین برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری همه‌گیر کووید۱۹ باردیگر مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل کردند. دیگر شهرها و استان‌های چین نیز برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس مسافرانی ورودی از پایتخت را به مدت چهارده روز در قرنطینه قرار می دهند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد؛ به طوری که تاکنون ۴۹ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشورها شناسایی شده‌اند.

در این میان روسیه با ثبت ۱۹۴ فوتی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را شاهد بوده است. برزیل هم با شناسایی بیش از ۳۷ هزار بیمار جدید، رکورد ابتلای روزانه به ویروس کرونا را شکست.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و کووید در کشورهای اروپایی؛ اسپانیا استفاده از ماسک را بررسی می‌کند

اعضای سازمان جهانی بهداشت بر سر مقابله با همه‌گیری‌های آینده به توافق نرسیدند

افزایش بیماری‌های مقاربتی در اروپا؛ مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد