کرونا و اقتصاد بریتانیا: سقوط ۲۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در ماه آوریل

Union flags and support messages are seen in the shopping street, Oxford Street, ahead of the reopening of the non-essential businesses on Monday, June 15
Union flags and support messages are seen in the shopping street, Oxford Street, ahead of the reopening of the non-essential businesses on Monday, June 15 Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبر خوب برای اقتصاد بریتانیا این است که تجارت‌های غیر ضروری بجز بارها و رستوران‌ها از هفته آینده اجازه خواهند داشت که فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

آگهی

اعمال قرنطینه گسترده در بریتانیا در پی شیوع جهانی ویروس کرونا به شدت به اقتصاد بریتانیا ضربه زده است.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه آوریل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

آمارها نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی بریتانیا در دوره سه ماهه فوریه تا آوریل ۱۰ درصد نسبت به سه ماه قبل از آن کاهش داشته است.

بریتانیا از ۲۳ مارس قرنطینه را به اجرا گذاشت که باعث توقف یا کاهش شدید فعالیت در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله بخش خدمات، صنایع، ساخت و ساز و تجارت داخلی شد. تقریبا تمامی بخش‌های اقتصادی بریتانیا بویژه بخش فروش خودرو از این قرنطینه آسیب دیدند.

خبر خوب برای اقتصاد بریتانیا این است که کسب‌وکارهای غیر ضروری بجز بارها و رستوران‌ها از هفته آینده اجازه خواهند داشت که فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

بریتانیا در بحبوحه برکسیت با رکود تاریخی در اقتصاد خود مواجه است. بر اساس پیش‌بینی‌‌ها روند نزولی تولید ناخالص داخلی حتی می تواند تا ۳۵ درصد هم در شش ماهه دوم سال سقوط کند که البته به وضعیت شیوع کرونا بستگی خواهد داشت. وضعیتی که به ناچار به افزایش بیکاری خواهد انجامد.

متخصصان می گویند که رشد اقتصاد بریتانیا در شش ماهه دوم به آرامی بهبود خواهد یافت و بازگشت مجدد اقتصاد به حالت تماما فعال به سال ۲۰۲۱ موکول می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش مدرسه اقتصاد لندن: اقتصاد بریتانیا هنوز نتوانسته با عواقب برکسیت کنار بیاید

شیوع کرونا؛ تجمع بالای ۶ نفر در بریتانیا «عمل مجرمانه» اعلام شد

خوشبینی بانک مرکزی ایالات متحده به بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده