بیکاری ۴۲ میلیون آمریکایی؛ وزیر کار: آخر سال به نرخ ۱۰درصد برمی‌گردیم

People wait in line for help with unemployment benefits, Las Vegas
People wait in line for help with unemployment benefits, Las Vegas Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار آمریکایی‌هایی که به دلیل رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند با افزوده شدن ۱.۹ میلیون نفر دیگر به ۴۲ میلیون تن رسید.

آگهی

شمار آمریکایی‌هایی که به دلیل رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند با افزوده شدن ۱.۹ میلیون نفر دیگر به ۴۲ میلیون تن رسید.

البته شمار متقاضیان دریافت مقرری بیکار در حالی طی هفته گذشته ۱.۹ میلیون نفر افزایش یافت که در هفته ابتدایی ماه آوریل این تعداد به اوج خود یعنی ۶.۶ میلیون نفر رسیده بود. 

با مسجل شدن کاهش سرعت رشد بیکاری در آمریکا، بازارهای مالی این کشور در پنجمین روز کاری پیاپی شاهد رشد شاخص‌ها بودند. به طوری که در جریان معاملات روز پنج‌شنبه وال استریت، شاخص صنعتی داوجونز ۳ دهم درصد و شاخص ۵۰۰ شرکت بزرگ عضو بازار سهام آمریکا(S&P 500) نزدیک به ۱۹ صدم درصد صعود کرد و این دو شاخص همچنان بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته را حفظ کردند. 

با این حال، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که گزارش ماهانه وزارت کار آمریکا که روز جمعه(۵ ژوئن) منتشر خواهد شد، حاکی از رشد نرخ بیکاری از ۱۴.۷ درصد در ماه آوریل به نزدیک ۲۰ درصد در ماه مه خواهد بود. این نرخ فوریه گذشته به ۳.۵ درصد رسیده بود که پایین‌ترین نرخ بیکاری این کشور در پنجاه سال گذشته محسوب می‌شد.

یوجین اسکالیا، وزیر کار آمریکا نیز روز پنج‌شنبه اذعان کرد:«گزارش فردا گزارش تلخی خواهد بود ولی نباید فراموش کنیم که این گزارش گویای شرایط بازار کار در اواسط ماه مه است و از آن زمان تاکنون شرایط بهبود یافته است.»

آقای اسکالیا به مردم آمریکا وعده داد که تا پایان سال جاری میلادی نرخ بیکاری این کشور به کمتر از ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش دور از انتظار بیکاران آمریکا و تایید رسمی رکود ۵درصدی؛ بورس نیویورک قرمزپوش شد

تبعات شیوع کرونا؛ احتمال بیکاری ۳ میلیون نفری در قلب تپنده اقتصاد اروپا

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟