کاهش رشد بیکاری در آمریکا؛ رکوردزنی شاخص‌های بورس نیویورک ادامه دارد

New York Stock Exchange
New York Stock Exchange Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با نهمین روز اعتراض‌های خیابانی در آمریکا، بورس نیویورک تحت تاثیر کاهش شدید شتاب رشد بیکاری این کشور در ماه مه، شاهد ادامه رکوردزنی شاخص‌ها بود.

آگهی

همزمان با نهمین روز اعتراض‌های خیابانی در آمریکا، بورس نیویورک تحت تاثیر کاهش شدید شتاب رشد بیکاری این کشور در ماه مه شاهد ادامه رکوردزنی شاخص‌ها بود. 

شاخص صنعتی داوجونز(Dow Jones) در آغاز داد و ستدهای روز چهارشنبه وال استریت با نزدیک به ۱ درصد افزایش به آستانه ۲۶ هزار واحد صعود کرد و به سطح پیشین خود در روز معاملاتی ۶ مارس گذشته رسید. 

تازه‌ترین گزارش منتشر شده در مورد روند بیکاری در ایالات متحده نشان می‌دهد که شمار بیکاران در بخش خصوصی آمریکا با بازگشایی تدریجی فعالیت کسب و کارها در این کشور، در ماه مه ۲.۷ میلیون نفر افزایش یافته که نشان از کاهش بالای آن نسبت به آوریل گذشته دارد. طی آوریل گذشته ۲۰.۲۳۶ میلیون نفر از شاغلان بخش خصوصی آمریکا به دلیل اجرای سیاست قرنطینه عمومی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست داده بودند.  

با آغاز مبادلات روز چهارشنبه بازارهای مالی آمریکا، رشد شاخص‌ قراردادهای آتی سهام هم در بازار وال استریت ادامه یافت؛ به طوری که شاخص آتی داوجونز ۰.۷ و شاخص آتی اس‌اند‌پی ۵۰۰(S&P 500) حدود ۰.۵ درصد افزایش یافت.

در هشتمین روز اعتراض‌های خیابانی مردم آمریکا نسبت به کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح به دست پلیس نیز شاخص صنعتی داوجونز در پایان داد و ستدهای روز سه‌شنبه بورس نیویورک، بیش از یک درصد رشد کرده و با عبور از ۲۵ هزار و ۷۴۲ واحد به بالاترین حد از نهم مارس گذشته تاکنون رسیده بود.

همچنین شاخص پانصد شرکت بزرگ‌تر عضو بازارهای سهام آمریکا(اس‌اند‌پی ۵۰۰) با ۸۲ صدم درصد رشد و کسب حدنصاب ۳ هزار و ۸۰ واحد به سطح معاملات روز ۵ مارس گذشته بازگشته بود.

تحلیل‌گران بازارهای مالی آمریکا بر این باورند که امیدوار‌ی‌ها نسبت به ادامه موفق بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا، اروپا و جنوب شرق آسیا علت اصلی صعود شاخص‌ها در آمریکا بوده است. همچنین بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند که ناآرامی‌های فعلی در آمریکا همچون دفعه‌های گذشته توسط دولت کنترل خواهد شد و سطح غارت مغازه‌ها و تخریب اموال عمومی با مداخله نیروهای نظامی و وضع ساعات منع تردد سیر نزولی به خود گرفته است. 

 بر این اساس، فعالان بورس آمریکا بیش از روند مبارزات ضدنژادپرستی در این کشور، نگران چشم‌انداز اختلاف‌های تجاری و سیاسی میان ایالات متحده و چین هستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج دوم کرونا سرمایه‌گذاران را ترساند؛ وضعیت قرمز در بورس‌های جهانی

پیش‌بینی تازه از چشم‌انداز اقتصاد جهانی؛ رکود کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد؟

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک