پرونده آزار جنسی کودکان در استرالیا؛ احتمال استرداد متهم از اسرائیل قوت گرفت

زن متهم به آزار و اذیت جنسی کودکان
زن متهم به آزار و اذیت جنسی کودکان Copyright آرشیو آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طبق نوشته رسانه‌های اسرائیلی، وی متهم به ۷۴ مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی در استرالیا است.

آگهی

دادگاهی در اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۶ مه (شش خرداد) حکم داد، زنی استرالیایی که به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان از سوی مقام‌های کشورش تحت تعقیب بود از نظر روانی مشکلی برای انجام روند دادرسی ندارد. این حکم می‌تواند راه را برای استرداد وی به استرالیا هموار کند.

پس از ارزیابی‌های روانپزشکی، قاضی دادگاهی در اورشلیم (بیت‌المقدس) تاکید کرد که او توصیه‌های یک هیات از متخصصان را پذیرفته که طبق آن ثابت می‌شود مالکا لیفر برای پیگرد قضایی از نظر تعادل روانی مشکلی ندارد.

حال باید سیستم قضایی اسرائیل موضوع استرداد وی به استرالیا را بررسی کند. مالکا لیفر متهم به آزار و اذیت ده‌ها دختر زیر سن قانونی در یک مدرسه یهودی ارتدوکس در شهر ملبورن استرالیا است که وی مدیریت آن را برعهده داشت.

وی ۱۲ سال پیش پس از شکایت دانش‌آموز سابق آن مدرسه از استرالیا فرار کرد. این زن استرالیایی امروز در دادگاه حاضر نبود. طبق نوشته رسانه‌های اسرائیلی، مالکا لیفر در شهرک یهودی نشین امانوئل در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن زندگی می‌کرد و در سال ۲۰۱۴ پلیس مکان اقامت وی را پیدا کرد و روند قضایی علیه وی برای استردادش به جریان افتاد. این زن در نهایت در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد از نظر روانی نمی‌تواند در دادگاه حاضر شود.

اما نیروهای شخصی پلیس با تعقیب وی از خریدهای این زن فیلمبرداری کردند و متوجه شدند کارهای بانکی خود را انجام می‌دهد و به این نتیجه رسیدند که وی برای جلوگیری از محاکمه، خود را از نظر روانی نامتعادل جلوه داده است.

این اتفاق‌ها باعث شد تا وی دو سال بعد از آن بار دیگر بازداشت شود و روند قانونی برای این موضوع شکل بگیرد.

دادگاه بعدی این زن متهم به آزار و اذیت جنسی کودکان در تاریخ ۲۰ ژوئیه برگزار می‌شود تا درباره روند استراداد وی تصمیم‌گیری شود. این پرونده روی روابط دو کشور اسرائیل و استرالیا در این سال‌ها سایه افکنده بود.

طبق نوشته رسانه‌های اسرائیلی، وی متهم به ۷۴ مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح جدید شهرداری پاریس برای کاهش آزار و اذیت جنسی

پلیس بریتانیا ادعای آزار و اذیت جنسی علیه کوین اسپیسی را بررسی می‌کند

درخواست بازپرسی سوئد از جولیان آسانژ در راستای اتهام آزار و اذیت جنسی