ابراز نگرانی وزیر بهداشت فرانسه از عوارض مصرف داروی مورد علاقه ترامپ برای درمان کرونا

hydroxychloroquine tablets
hydroxychloroquine tablets Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر بهداشت فرانسه در واکنش به نتایج یک بررسی معتبر در خصوص آثار سوء مصرف داروی «هیدورکسی کلروکین» بر بیماران مبتلا به کووید-۱۹، خواستار تجدیدنظر در قواعد تجویز آن در فرانسه شد.

آگهی

وزیر بهداشت فرانسه در واکنش به نتایج یک بررسی معتبر در خصوص آثار سوء مصرف داروی «هیدورکسی کلروکین» بر بیماران مبتلا به کووید-۱۹، خواستار تجدیدنظر در قواعد تجویز آن در فرانسه شد.

اولیور وران، وزیر بهداشت فرانسه، با انتشار توییتی ضمن استناد به نتایج مقاله منتشر شده در نشریه پزشکی لانست مبنی بر خطرناک بودن مصرف داروی «هیدورکسی کلروکین» برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از شورای بهداشت و درمان این کشور خواست تا ظرف ۴۸ ساعت، نظر مشورتی خود را درباره تجدیدنظر در قواعد تجویز این دارو اعلام کنند.

مطابق یافته‌های این مقاله، مصرف داروی هیدورکسی کلروکین که پیشتر برای درمان بیماری ملاریان ساخته و تجویز شده، می‌تواند در بیماران مبتلا به ویروس کرونا موجب حمله سمی به قلب و از کار انداختن آن شود. این نتیجه حاصل بررسی تیم تحت سرپرستی در ماندیپ مهرا، مدیر بیمارستان زنان شهر بوستون آمریکا، بر روی ۹۶ هزار و ۳۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در ۶۷۱ بیمارستان در سراسر جهان است که به حدود ۱۵ هزار تن از آنها داروی هیدورکسی کلروکین تجویز شده است.

این بررسی نه تنها تاثیر مثبت مصرف هیدروکسی کلروکین بر بیماری کووید-۱۹ را تایید نمی‌کند بلکه از نتایج مصرف آن بر کارکرد قلب بیماران از جمله با افزایش نامنظم تپش آن و بالابردن خطر حمله قلبی ابراز نگرانی می‌کند.

دیدیه رائولت، پزشک متخصص فرانسوی از آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور اصرار داشته که ترکیبی از هیدروکسی کلروکین با آنتی بیوتیک و آزیترومایسین تنها راه کارآمد جلوگیری از بستری شدن افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه است.

این تجویز آقای رائولت با وجود انتقادهای بسیار از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز برای مصارف محدود مورد تایید قرار گرفت و حتی دونالد ترامپ، رسیس جمهوری ایالت متحده نیز اعلام کرد که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین روی آورده است.

پیشتر نیز بسیاری از پزشکان و محققان نسبت به عوارض سوء مصرف داروی هیدروکسی کلروکین هشدار داده بودند و سازمان جهانی بهداشت نیز بر بی‌تاثیر بودن آن در درمان بیماری کووید-۱۹ صحه گذاشته بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان بریتانیایی: دگزامتازون مرگ و میر در میان بیماران کرونا را کاهش می‌دهد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت