ریتا ویلسون، خواننده آمریکایی و همسر تام هنکس، عوارض درمان کرونا با کلروکین را فاش کرد

ریتا ویلسون، خواننده آمریکایی و همسر تام هنکس، عوارض درمان کرونا با کلروکین را فاش کرد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ریتا ویلسون، خواننده آمریکایی با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سی‌بی‌ا‌س تجربه شخصی خود را از عوارض درمان کرونا با کلروکین فاش کرد.

آگهی

ریتا ویلسون، خواننده آمریکایی با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سی‌بی‌ا‌س تجربه شخصی خود را از عوارض درمان کرونا با کلروکین فاش کرد.

او که حدود یک ماپیش به همراه همسرش تام هنکس، بازیگر هالیوودی در استرالیا به ویروس کرونا مبتلا شده بود، اعلام کرد که در روند درمان و بهبودی آنها از داروی کلروکین استفاده شده است. خانم ویلسون گفت که در روز نهم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پزشکان به او هیدروکسی کلروکین تجویز کرده‌اند.

او توضیح داد که در آن زمان از شدت بیماری احساس خستگی می‌کرده و مدام دچار حالت تب و لرز شدید می‌شده ولی پس از استفاده از هیدروکسی کلروکین تب او به سرعت پایین می‌آید.

خانم ویلسون تصریح کرد که مطمئن نیست که کاهش تب او به دلیل رسیدن به مقطع خاصی از بیماری رخ داده و یا تنها به دلیل مصرف داروی مالاریا بوده ولی عوارض جانبی این دارو او را بسیار آزار داده؛ به طوری که دچار حالت تهوع و سرگیجه شده و از شدت ضعف عضلانی توان راه رفتن را از دست داده است.

این خواننده آمریکایی در پایان از مردم خواست تا از مصرف خودسرانه این دارو به شدت پرهیز کنند. ریتا ویلسون همچنین اعلام کرد که او و تام هنکس تصمیم گرفته‌اند در یک مطالعه برای تولید واکسن کرونا شرکت کنند. خانم ویلسون گفت که مشتاق است بداند که آیا پادتن(آنتی‌بادی) موجود در بدن او و همسرش برای تولید واکسن مفید هستند یا خیر. پیشتر تام هنکس نیز با حضور در برنامه شبانگاهی تلویزیون ان‌بی‌سی گفته بود که برای ایفای نقش موثر در مبارزه همگانی با ویروس کرونا همچون «خوکچه‌ای هندی» خود را در اختیار محققان و دانشمندان قرار داده است.

داروی هیدروکسی کلروکین که با نام تجاری پلاکونیل به بازار عرضه شده برای درمان مالاریا به کار می‌رفته است. دیدیه رائولت، پزشک صاحب نام فرانسوی، نخستین بار از تاثیر این دارو پس از ترکیب با نوعی آنتی‌بیوتیک به نام آزیترومایسین برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد. سپس دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از سازمان غذا و داروی این کشور خواست تا مجوز استفاده از آن را برای بیماران دارای کووید ۱۹ صادر کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز پس از دیدار هفته گذشته خود با آقای رائولت خواستار آزمایش داروی ترکیبی او شده است. در مقابل منتقدان آقای رائولت ادعای او را به دلیل روایی و پایایی پایین تحقیقات و آزمایش‌های او، زیر سوال می‌برند و نسبت به عوارض سوء مصرف هیدروکسی کلروکین هشدار می‌دهند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدور مجوز مصرف محدود داروهای مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا

مبتلایان به ویروس کرونا چه داروهایی را نباید مصرف کنند؟

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند