نخست وزیر نیوزیلند: هفته کاری ۴ روزه می‌تواند به احیای اقتصاد کمک کند

کارگر بخش ساخت و ساز در نیوزیلند
کارگر بخش ساخت و ساز در نیوزیلند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جاسیندا آردرن در جریان سخنانش در یک پیام ویدئویی مستقیم در شبکه اجتماعی فیسبوک از چهار روز کار در هفته به عنوان راهکاری برای رونق بخش گردشگری نیوزیلند یاد کرد.

آگهی

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند می گوید کاهش روزهای کاری هفته به چهار روز می تواند یکی از راهکارهای احتمالی برای احیای اقتصاد پس از بحران شیوع ویروس جدید کرونا باشد.

کاهش روزهای کاری هفته از پنج به چهار روز یکی از طرح هایی است که در سال های گذشته به عنوان راه حلی برای ایجاد توازن بین زندگی شخصی و حرفه ای مطرح شده است. نخست وزیر نیوزیلند در جریان سخنانش در یک پیام ویدئویی مستقیم در شبکه اجتماعی فیسبوک از چهار روز کار در هفته به عنوان راهکاری برای رونق بخش گردشگری کشورش یاد کرد.

بخش گردشگری در بسیاری از کشورها به دنبال شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» و محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش آن ضرر اقتصادی سنگینی متحمل شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ما مسائل زیادی را در پی بحران کووید آموختیم. انعطاف پذیری افراد برای کار از خانه و بهره‌وری که این [دورکاری] ایجاد می‌کند یکی از آنها بود.
جاسیندا آردرن
نخست‌وزیر نیوزیلند
AP Photo
جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلندAP Photo

نخست وزیر نیوزیلند ضمن اشاره به پیامدهای بحران شیوع ویروس جدید کرونا گفت: «ما مسائل زیادی را در پی بحران کووید آموختیم. انعطاف پذیری افراد برای کار از خانه و بهره وری که این [دورکاری] ایجاد می کند یکی از آنها بود.»

وی در بخشی از سخنانش تاکید کرد که کاهش روزهای کاری هفته به چهار روز ممکن است به گردشگران داخلی انعطاف بیشتری برای سفر و استفاده از مرخصی بدهد. به گفته جاسیندا آردرن ۶۰ درصد گردشگران در نیوزیلند را گردشگران داخلی تشکیل می دهند.

او در ادامه از کارفرماها خواست ساعات کار روزانه کارمندان را افزایش و در مقابل روزهای کاری آنها را کاهش دهند. امری که به گفته نخست وزیر نیوزیلند به سود بخش گردشگری این کشور خواهد بود.

یک شرکت نیوزیلندی با ۲۴۰ کارمند در سال ۲۰۱۸ به مدت دو ماه به طور آزمایشی کاهش روزهای کاری هفته به چهار روز به آزمایش گذاشت. افزایش بهره وری در این طرح آزمایشی به حدی بود که این شرکت اجرای دائمی آن را مدنظر قرار داد.

شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده که شاهد افزایش ۴۰ درصدی بهره وری خود در ژاپن پس از کاهش روزهای کاری کارمندان این شرکت بوده است. مایکروسافت در همین راستا در نظر دارد طرح آزمایشی مشابهی را بار دیگر در ژاپن به اجرا بگذارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یکی از وزرای مهم دولت نیوزیلند به دلیل رابطه با کارمند سابقش اخراج شد

نخست وزیر نیوزیلند ۱۰ ماه پس از تولد فرزندش قصد ازدواج دارد

مقامات تایلند «میمون‌های تهاجمی و دزد» لوپبوری را جمع‌آوری می‌کنند