از هر ۵ شهروند استکهلم احتمالا بدن یک نفر پادتن کرونا تولید کرده است

یکی از رستوران‌های استکهلم
یکی از رستوران‌های استکهلم Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سوئد یکی از معدود کشورهای اروپایی است که با عدم اعمال محدودیت‌های گسترده به دنبال دستیابی به «ایمنی جمعی» در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» است.

آگهی

آندرس تگنل، متخصص بیماری های واگیردار در سوئد می گوید که بیش از یک پنجم ساکنان استکهلم، پایتخت این کشور احتمالا تاکنون به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

سوئد یکی از معدود کشورهای اروپایی است که با عدم اعمال محدودیت های گسترده به دنبال دستیابی به «ایمنی جمعی» در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» است.

نتیجه تحقیق اداره سلامت عمومی سوئد نشان می دهد که تا هفته آخر ماه آوریل (تا ۱۱ اردیبهشت) بدن ۷.۳ درصد از ساکنان استکهلم پادتن (آنتی بادی) بیماری «کووید۱۹» را تولید کرده است. آندرس تگنل براساس همین داده تخمین زده است که میزان ابتلای شهروندان پایتخت سوئد تا روز چهارشنبه به بیش از ۲۰ درصد رسیده است. استکهلم کانون اصلی شیوع نوع جدید ویروس کرونا در سوئد محسوب می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
یکی از کافه‌های استکهلمAP Photo

این ویروس تا پایان روز چهارشنبه جان ۳۸۳۱ نفر از شهروندان سوئدی را گرفته بود. این در حالی است که تست کرونای بیش از ۳۱ هزار نفر نیز در این کشور مثبت بوده است.

تحقیق اداره سلامت عمومی سوئد همچنین نشان می دهد که میزان ابتلا به ویروس جدید کرونا و در نتیجه تولید پادتن در خارج از استکهلم کمتر از این شهر است. تخمین زده می شود که بدن تنها ۴.۲ درصد از ساکنان جنوب سوئد پادتن این ویروس را تولید کرده است. این رقم برای ساکنان اطراف گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد تنها ۳.۷ درصد تخمین زده می شود.

از سوی دیگر تحقیق اداره سلاکت عمومی سوئد نشان می دهد که افراد بالای ۶۵ سال به مراتب کمتر از گروه سنی ۲۰ تا ۶۴ سال به «کووید ۱۹» مبتلا شده اند. آندرس تگنل این امر را نشانه رعایت اصول قرنطینه شخصی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی گروه سنی بالای ۶۵ سال می داند.

از دولت سوئد به دلیل عدم اجرای قرنطینه سراسری و ادامه فعالیت مدارس، رستوران ها و کافه ها انتقاد زیادی شده است. مقامات سوئد از شهروندان خواسته اند که ضمن اجرای توصیه های بهداشتی رفتاری «مسئولانه» داشته باشند.

آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در سوئد از دیگر کشورهای منطقه اسکاندیناوی که محدودیت هایی را برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس به اجرا گذاشتند بیشتر است.

هرچند رابطه بین تولید پادتن بیماری «کووید ۱۹» با ایجاد ایمنی در برابر ویروس جدید کرونا هنوز اثبات نشده است اما اکثر دانشمندان بر این باور هستند که تولید پادتن میزان شیوع ویروس را کاهش می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان سوئد به دولت برای مبارزه با شیوع کرونا اختیارات ویژه‌‌ داد

مقاومت سوئد در برابر اجرای قرنطینه چه تبعاتی داشت؟

دادگاه سوئد: مالک زمینی که شهاب‌سنگ در آن سقوط کرده بود صاحب آن است