آزمایش ژاپنی‌ها برای نشان دادن سرعت انتقال ویروس کرونا

آزمایش ژاپنی‌ها برای نشان دادن سرعت انتقال ویروس کرونا
Copyright JPNNHK
Copyright JPNNHK
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فلوروسنت نه تنها روی ظرف‌ها، اشیاء و دستان همه افراد شرکت‌کننده در آزمایش بلکه بر صورت سه نفر از آنها هم دیده شد.

آگهی

سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن (ان-اچ-کی) با یک آزمایش ساده نشان می‌دهد که میکروب یا ویروس‌هایی نظیر کرونا تا چه اندازه می‌تواند از طریق تماس و دست افراد منتقل شود. ان-اچ-کی برای تهیه ویدئویی از این آزمایش با پژوهشگران دانشگاه سن ماریانا در کاوازاکی همکاری کرد.

در این آزمایش که در یک بوفه غذاخوری انجام شد، دست یکی از شرکت‌کنندگان به مقدار کمی از رنگ فلورسنت (شب‌تاب) آغشته شد تا روند انتقال پس از سرفه یا عطسه کردن و آغشته شدن دست‌ها به ویروس سنجیده شود.

این فرد در این رستوران در کنار ۹ شرکت کننده دیگر برای خود غذا ریخت و به اشیاء و ظروف مختلفی که ما معمولا در رستوران‌ها به آن‌ها در تماسیم، دست زد. پس از طی ده دقیقه، چراغ‌ها خاموش شد. نتیجه این بود که رنگ فلورسنت نه تنها روی ظرف‌های غذاخوری، میز، دستگیره در و دستان شرکت‌کنندگان، بلکه بر صورت سه نفر از آنها هم دیده ‌شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این آزمایش انتقال دهنده اصلی پس از دستان فرد آلوده، انبر فلزی ظرف غذا بود که دیگر شرکت‌کنندگان برای ریختن غذا از آن استفاده کرده بودند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا، شستن مکرر دست‌ها در روز و خودداری از دست زدن به صورت، دهان، چشم‌ها و بینی از توصیه‌های اصلی سازمان جهانی بهداشت بود.

در آزمایش دوم سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن، از شرکت کنندگان خواسته شد تا از تماس نزدیک با یکدیگر خودداری کنند، مسئولان رستوران به صورت مرتب قاشق‌ها و انبرهای غذا را تعویض و میز و وسائل دیگر را تمیز کنند. پس از پایان زمان مشخص و روشن شدن چراغ‌ها این بار هیچکس به جز فرد آلوده به رنگ فلوروسنت آغشته نشده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وضعیت اضطراری در سراسر ژاپن لغو می‌شود

ساندویچ واگیو؛ استیک ژاپنی در دوران قرنطینه

مردمان چه کشوری در جهان بیشتر دست‌های خود را می‌شویند؟