دستگاه پدالی شست‌وشوی دست‌؛ اختراع دانش‌آموز کنیایی در دوران شیوع کرونا

دستگاه پدالی شست‌وشوی دست‌؛ اختراع دانش‌آموز کنیایی در دوران شیوع کرونا
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، شست و شوی دست‌ها به عنوان اقدامی مهم برای پیشگیری از ابتلا معرفی شده است اما انجام این توصیه بهداشتی ساده در بسیاری از کشورهای فقیر جهان به دلیل نبود لوله‌کشی آب امکان‌پذیر نیست.

آگهی

استیو واموکوتا، پسر نه ساله کنیایی است که یک روز با دیدن روش ساخت یک اسباب‌بازی در تلویزیونی ایده‌ای ناب به ذهنش رسید. ایده اختراع دستگاهی که می‌توانست به پیشگیری از ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ کمک کند.

او وسیله‌ای را طراحی کرد که مردم بتوانند با آن دستان خود را بشویند. پیش از این نیز دستگاه‌هایی نظیر اختراع استیو توسط سازمان‌های بین‌المللی در کنیا ارائه شده بود اما دست نزدن به شیر آب و ظرف صابون برای جلوگیری از انتقال ویروس از مزایای اختراع این دانش‌آموز است.

پدر استیو که به او در ساخت این وسیله کمک کرده می‌گوید: «یک روز پسرم به من گفت پدر چرا ما چیزی نسازیم که بتوانیم با آن دست‌‌هایمان را بشوئیم آنهم بدون آنکه نیاز به لمس چیزی باشد. زیرا رئیس جمهور می‌گوید که ویروس کرونا از طریق دست دادن با دیگران و لمس چیزها منتقل می‌شود.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرگزاری فرانسه
استیو، مخترع نه ساله دستگاه پدالی شست‌وشوی دست به همراه پدرشخبرگزاری فرانسه

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، شست و شوی دست‌ها به عنوان اقدامی مهم برای پیشگیری از ابتلا معرفی شده است. اما انجام این توصیه بهداشتی ساده در بسیاری از کشورهای فقیر جهان به دلیل نبود لوله‌کشی آب امکان‌پذیر نیست.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ماه مارس اعلام کرد که میلیاردها نفر در سراسر جهان امکانات لازم برای شستن دستهایشان با صابون را که برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ ضروری است، در اختیار ندارند.

دستگاه پدالی استیو نه تنها می‌تواند در زمان شیوع ویروس کرونا مفید باشد بلکه راه‌حلی موقت اما مفید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر اسهال و بیماری‌های تنفسی است که از دلایل اصلی مرگ‌ومیر کودکان در این کشور محسوب می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نمایشگاه محصولات مخترعان در پاریس؛ برترین اختراع سال معرفی می‌شود

مردمان چه کشوری در جهان بیشتر دست‌های خود را می‌شویند؟

چگونه قاره فقیر آفریقا از کرونا در امان مانده است؟