هشدار سازمان جهانی بهداشت به اروپا: به جای جشن گرفتن آماده موج دوم کرونا شوید

Virus Outbreak Cyprus
Virus Outbreak Cyprus Copyright Petros Karadjias/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موج دوم و مرگبار کرونا در فصل زمستان می‌تواند با بیماری‌هایی چون آنفولانزا و سرخک همراه شود.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ممکن است کشورهای اروپایی در فصل زمستان با موج دوم و مرگبار شیوع ویروس کرونا رو به رو شوند.

دکتر هانس کلوگه مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۱۵ مه به کشورهای اروپایی هشدار داد که «الان زمان آماده‌سازی است نه وقت جشن گرفتن.»

این مقام عالی سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با نشریه تلگراف گفت کشورها باید از دوره فعلی برای ایجاد ظرفیت در بیمارستان‌ها و تقویت سیستم‌های بهداشت عمومی خود استفاده کنند.

او همچنین با اشاره به تجربه برخی از کشورهای شرق آسیا افزود: «سنگاپور و ژاپن به درستی درک کردند که این زمانی برای جشن گرفتن نیست بلکه دوره آمادگی است. آمادگی در مقابل موج دوم و مرگبار احتمالی ویروس کرونا. این دقیقا کاری است که کشورهای حوزه اسکاندیناوی انجام می‌دهند.»

او همچنین در خصوص ابعاد احتمالی موج دوم شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: «من بسیار نسبت به این موضوع نگران هستم. در فصل پاییز ممکن است ما موج دوم ویروس کرونا را به همراه بیماری‌های مانند آنفولانزای فصلی یا همچنین سرخک داشته باشیم. ما دو سال پیش ۵۰۰ هزار کودک در اروپا داشتیم که نخستین نوبت واکسن سرخک خود را تزریق نکرده بودند.»

تا کنون حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد جان باختن دست‌کم ۳۰۶ هزار نفر تایید و ثبت شده است. حدودا نیمی از قربانیان از قاره اروپا هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در آفریقا به کرونا مبتلا می‌شوند

چرا نمی‌توان به آمارهای رسمی تلفات کرونا در جهان اطمینان کرد؟

بیش از یک میلیارد انسان در معرض «همه‌گیری» چاقی قرار دارند