سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در آفریقا به کرونا مبتلا می‌شوند

سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در آفریقا به کرونا مبتلا می‌شوند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ویروس کرونا در آفریقا دیرتر از سایر نقاط جهان از بین خواهد رفت.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ممکن است بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در قاره آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شوند.

دفتر آفریقایی سازمان جهانی بهداشت با الگوسازی که ۴۷ کشور آفریقایی را در بر می‌گیرد به این نتیجه رسیده، ممکن است تا ۱۵۰ هزار نفر در این قاره جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست بدهند.

در این گزارش کشورهایی چون سومالی، لیبی، مغرب، سودان، تونس، مصر و جیبوتی در نظر گرفته نشده‌اند. بر طبق این گزارش به دلیل جوان‌تر بودن جمعیت در قاره آفریقا بیشتر افرادی که به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد، تنها علائم جزئی خواهند داشت و به همین دلیل نسبت مرگ و میر در قاره سیاه پایین خواهد بود.

کسانی که این مدل‌سازی را انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند، ویروس کرونا چند سال بیشتر از سایر قاره‌ها در آفریقا عمر خواهد کرد و می‌تواند بین ۱۶ تا ۲۶ درصد کل جمعیت بیش از یک میلیاردی در این قاره را درگیر خود کند. همچنین آن‌طور که در این گزارش آمده است ۸۸ درصد جمعیت حتی متوجه نخواهند شد که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند چرا که علائم خفیف و کمی خواهند داشت.

همچنین در کامرون وزیر بهداشت این کشور دستور داد بزرگ‌ترین درمانگاه این کشور را به دلیل آنچه او صدور صورتحساب غیر قانونی برای بیماران مبتلا به کویید ۱۹ اعلام کرده، تعطیل شود. این درمانگاه قرار بوده به صورت رایگان بیماران آلوده به ویروس کرونا را درمان کند.

شیوع ویروس کرونا همچنین ماهیگیران در سنگال را نیز به مشکلات زیادی انداخته است. به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده و همچنین مقررات حکومت نظامی وخاموشی در ساعت معین شب میزان ماهیگری در این کشور به شدت کاهش یافته است. این در حالیست که درآمدهای حاصل ماهیگیری ۲ درصد تولید ناخالص ملی کشور سنگال را تشکیل می‌دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرستاران کنیایی برای تقویت روحیه زومبا می‌رقصند

هشدار سازمان جهانی بهداشت به اروپا: به جای جشن گرفتن آماده موج دوم کرونا شوید

چرا بوتسوانا آلمان را به فرستادن ۲۰ هزار فیل تهدید کرده است؟