بزرگترین شرکت هواپیمایی بلژیک با شدیدترین بحران اقتصادی حیاتش روبرو شد

بزرگترین شرکت هواپیمایی بلژیک با شدیدترین بحران اقتصادی حیاتش روبرو شد
Copyright AP
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت هواپیمایی براسلزایرلاین اعلام کرد که برای ادامه حیات در بازارهای جهانی، ناگزیر است یک چهارم از کارکنان خود را اخراج و سی درصد از ناوگان هوایی را به فروش برساند.

آگهی

خطوط هوایی بلژیکی براسلز ایرلاینز می گوید برای ادامه حیاتش ناچار باید یک چهارم از کارکنانش را اخراج و ۳۰ درصد از ناوگان هوایی‌اش را به فروش برساند.

براسلز ایرلاینز با انتشار بیانیه‌ای‌ تاکید کرده است که شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین دلیل کاهش نیروی انسانی و فروش و واگذاری هواپیماهای شرکت است.

این شرکت بلژیکی بخشی از خطوط هوایی لوفتهانزای آلمان است. براسلزایرلاینز می خواهد از شرکت مادر لوفتهانزا و دولت بلژیک درخواست کمک مالی کند. این شرکت بیش از ۴۲۰۰ نفر پرسنل و کارمند دارد.

دیتر وانرککس، مدیر اجرایی شرکت سه شنبه گفت: «این شرکت هواپیمایی قبلاً برای جلوگیری از ضرر ۴۰ میلیون یورویی سال ۲۰۱۹، پیش از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های تعدیل کارکنان را در دستور کار قرارداده بوده است.» این مقام براسلز ایرلاینز تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا بطور کامل این شرکت را «به زمین زد.»

وی در گفتگو با رسانه‌ها در بروکسل گفت که بخش هواپیمایی احتمالاً یکی از آخرین صنایعی است که می تواند کاملاً از بحران کنونی خارج شود. دیتر وانرککس گفت: «سال ۲۰۲۰ برای ما شرکت‌های هواپیمایی یک فاجعه خواهد بود.»

به گفته مدیر اجرایی براسلز ایرلاینز، اغلب شرکت های هواپیمایی جهان شاهد کاهش ۶۰ درصدی لغو پروازها از سوی مسافران بوده اند و این بحران دست کم ۲۴۰ میلیارد دلار درآمد خطوط هوایی را کاهش داده است.

براسلز ایرلاینز انتظار کمک ۲۹۰ میلیون دلاری از دولت بلژیک برای بازسازی و بازگشت به صحنه رقابت در این صنعت را دارد. با این حال با وجود بحران اقتصادی که اغلب صنایع را با بحران روبرو کرده است معلوم نیست تا چه اندازه دولت موقت که خود برای ائتلاف دچار بحران است، بتواند در هفته‌های آینده در حد انتظارات مدیران به براسلزایرلاینز کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سه شرکت هواپیمایی بریتانیا به دلیل قرنطینه سختگیرانه از دولت شکایت کردند

چالش کرونا برای برنامه‌ریزی هوش‌مصنوعی؛ احیای ظرفیت خطوط هوایی چقدر زمان می‌برد؟

در اعتراض به شروط کمیسیون اروپا؛ کمک ۹ میلیارد یورویی دولت آلمان به لوفتهانزا معلق شد