مددکار ایتالیایی ربوده شده، بعد از ۱۸ ماه از سومالی به خانه برگشت

Kenya Italian Kidnapped
Kenya Italian Kidnapped Copyright Antonio Calanni/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Antonio Calanni/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیلویا رومانو ۱۸ ماه پیش از سوی نیروهای گروه الشباب که از شاخه‌های وابسته به القاعده در سومالی به شمار می‌رود ربوده شده بود.

آگهی

مددکار اجتماعی ایتالیایی، ۱۸ ماه پس از ربوده شدن در کنیا، بالاخره توانست به کشورش بازگردد.

سیلویا رومانو دختر ۲۴ ساله‌ای که برای امور مددکاری اجتماعی راهی کنیا شده بود، توسط باندهای تبکاری در آفریقا ربوده شده بود. در این مدت دولت ایتالیا تلاش زیادی کرد تا بتواند سیلویا را آزاد کند، تا اینکه روز گذشته شنبه ۹ مه، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در توییتی خبر از آزادی این دختر جوان داد.

سیلویا ساعاتی پس از آزادی در جملاتی کوتاه از آزادی خود ابراز خوشحالی کرد و افزود: «من بی اندازه خوشحالم، من در این مدت قوی بودم و مقاومت کردم، دیگر نمی‌توانم برای بازگشت به خانه منتظر بمانم.»

Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
Kenya Italy KidnappingCopyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.STR

خانم رومانو در منطقه‌ای دورافتاده در سومالی آزاد شد و بالاخره امروز یکشنبه ۱۰ مه با پروازی وارد فرودگاه چامپینوی رم شد.

او که از طرف سازمان غیرانتفاعی Africa Milele به منظور امور مددکاری اجتماعی از میلان به کنیا رفته بود، در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۸ از سوی اعضای گروه جهادی الشباب ربوده شد. این سازمان سومالیایی، از گروه‌های وابسته به القاعده در این کشور به شمار می‌رود و ربودن سیلویا  رومانو را یک «گروگان‌گیری سیاسی» نامیده بود.

بعد از همکاری اطلاعاتی میان نیروهای ایتالیا و دولت سومالی بالاخره عملیات آزادی رومانو با موفقیت به پایان رسید، هرچند جزئيات چندانی از چگونگی آزادی او منتشر نشده اما جوزپه کونته از همکاری سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه تشکر کرد و نقش آنکارا را در این ماجرا پررنگ توصیف کرد. همچنین لوئيجی دی مایو، وزیر امور خارجه و سرجیو ماتارلا رئيس جمهوری ایتالیا هم به همین مناسبت پیام‌هایی صادر کردند و از آزادی خانم رومانو ابراز خرسندی کردند.

انزو رومانو، پدر سیلویا هم که از شنیدن خبر آزادی دخترش بسیار خوشحال است در گفتگو با رسانه‌ها می‌گوید: «این لحظه‌ای باورنکردی برای من است، تا وقتی دخترم را از نزدیک نبینم و او را در آغوش نکشم هیچ چیز برایم واقعی نیست. فقط می‌خواهم از خوشحالی از ته دل فریاد بزنم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمد قورگاب فرمانده ارشد الشباب در «حمله هوایی‌ آمریکا» کشته شد

گروگانگیری مرگبار در شهر زوریخ سوئیس؛ ۳ نفر کشته شدند

در حملات ارتش آمریکا به سومالی ۳۷ پیکارجوی الشباب کشته شدند