محمد قورگاب فرمانده ارشد الشباب در «حمله هوایی‌ آمریکا» کشته شد

Somalia Attack
Somalia Attack Copyright AP Archive
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طبق گزارش رادیو محلی سومالی، بشیر محمد قورگاب یکی از فرماندهان ارشد گروه شبه نظامی الشباب در حمله هوایی ایالات متحده آمریکا کشته شد.

آگهی

طبق گزارش رادیو محلی سومالی، بشیر محمد قورگاب یکی از فرماندهان ارشد گروه شبه نظامی الشباب در حمله هوایی ایالات متحده آمریکا کشته شد.

ایالات متحده آمریکا پیش از این در سال ۲۰۰۸ پاداش ۵ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره محل زندگی این فرمانده نظامی تعیین کرده بود.

خانواده بشیر محمد قورگاب مرگ وی را تایید کرده‌اند با این حال ایالات متحده آمریکا تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

رادیو دولتی سومالی اعلام کرد که بشیر محمد قورگاب و همسرش در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) در یکی از شهرهای جنوبی منطقه ساکوی سومالی در عملیات مشترک ارتش سومالی و آمریکا کشته شده اند.

«آفریکام»، فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا، پیش از این قورگاب را مسئول «برنامه‌ریزی و هدایت عملیات» حمله به پایگاه نظامی ماندا در تاریخ ۵ ژانویه در کنیا معرفی کرده بود، حمله‌ای که در آن سه تبعه آمریکایی کشته شد. 

آفریکام می‌گوید همسر بشیر محمد قورگاب نیز از اعضای فعال الشباب بود. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که قورگاب از سال ۲۰۰۸ یکی از ۱۰ عضو شورای رهبری الشباب بوده است.

الشباب از گروه‌های اسلام‌گرای افراطی فعال در سومالی و برخی دیگر از کشورهای شرق آفریقاست که با گروه القاعده ارتباط دارد. این گروه کنترل بخش‌هایی از سومالی را در اختیار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مددکار ایتالیایی ربوده شده، بعد از ۱۸ ماه از سومالی به خانه برگشت

حمله هوایی آمریکا علیه گروه الشباب سومالی: ۶۲ نفر کشته شدند

هشدار سازمان ملل متحد: «ترکیب زهرآگین» یک میلیون سومالیایی را طی ۴ ماه آواره کرد