چند کشور اروپایی دیگر برای کاهش محدودیت‌های قرنطینه آماده می‌شوند

محدودیت‌های قرنطینه در اسپانیا کاهش پیدا می‌کند
محدودیت‌های قرنطینه در اسپانیا کاهش پیدا می‌کند Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، اوکراین و هلند از روز دوشنبه ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) برخی از محدودیت‌های قرنطینه کاهش پیدا می‌کند.

آگهی

در برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، اوکراین و هلند از روز دوشنبه ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) برخی از محدودیت‌های قرنطینه کاهش پیدا می‌کند.

در مقابل روسیه که هر روز تقریبا ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت می‌کند همچنان قوانین سخت‌گیرانه را نگه می‌دارد.

در مناطقی از اسپانیا که بیمارستان‌ها توانایی مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا را خواهند داشت، برخی محدودیت‌ها از روز دوشنبه برداشته خواهد شد.

در برخی مناطق که بیشتر شامل مناطق روستایی اسپانیا می‌شود، بارها و رستوران‌ها می‌توانند با محدودیت‌هایی فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. این مشاغل می‌تواند در فضای باز بیرون رستوران یا بار خود به‌طور محدود مشتری قبول کنند. از سوی دیگر برخی کلیساها و مساجد نیز با رعایت تعداد افراد حاضر در این مکان‌های مذهبی امکان فعالیت مجدد را از فردا پیدا می‌کنند.

اما پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که احتمالا شیوع ویروس کرونا بار دیگر گسترش پیدا کند.

مبارزه با این بیماری همه‌گیر ادامه دارد چراکه کرونا خاموش نشده است و تازمانیکه برای آن واکسن یا یک درمان قطعی پیدا نکنیم خاموش نخواهد شد
پدرو سانچز
نخست وزیر اسپانیا

وی گفت: «مبارزه با این بیماری همه‌گیر ادامه دارد چراکه کرونا خاموش نشده است و تازمانیکه برای آن واکسن یا یک درمان قطعی پیدا نکنیم خاموش نخواهد شد.»

شورای شهر مادرید روز شنبه با صدور مجوز تبدیل موقت حدود سی خیابان اصلی پایتخت به پیاده رو، امکان پیاده روی و گردش محدود پایتخت نشینان را با حفظ فاصله گذاری اجتماعی فراهم کرد.

فرانسه پس از ۵۵ روز قرنطینه محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد

در فرانسه نیز پس از ۵۵ روز از دوشنبه محدودیت‌های قرنطینه کاهش پیدا می‌کند.

افرادی که بخواهند ۱۰۰ کیلومتر بیشتر از محل زندگی خود دور شوند نیاز به مجوز دارند و فعالیت حمل و نقل عمومی نیز افزایش می‌یابد. استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی در فرانسه نیز از فردا اجباری می‌شود.

اما در این مرحله از کاهش محدودیت‌ها همچنان رستوران‌ها، کافه‌ها و موزه‌ها تعطیل خواهند ماند.

آرایشگاه‌ها نیز مانند مراکز خرید کوچک دوباره فعالیت خواهند کرد اما مراکز خرید بزرگ اجازه فعالیت نخواهند داشت.

با این حال در ساعت‌های شلوغ پاریس که به طور کامل از شیوع ویروس کرونا رها نشده است، شهروندان پایتخت فرانسه نیازمند مجوز تردد هستند.

فرانسه به دو بخش قرمز و سبز تقسیم شده است که کاهش محدودیت‌ها در بخش قرمز کمتر است. به طوریکه پارک‌ها در پاریس که در محدوده قرمز است برای عموم و مدارس برای کودکان ۱۱ تا ۱۸ ساله بسته خواهد بود.

با این حال مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها از ۱۱ مه فعالیت خود را در فرانسه از سر می‌گیرند. کودکان ۱۱ تا ۱۵ ساله دوره متوسطه نیز در بخش سبز می‌توانند در تاریخ ۱۸ مه به مدارس خود برگردند.

تجمع کمتر از ۱۰ نفر نیز مجاز خواهد بود.

در بریتانیا که بیشترین شمار قربانیان کرونا را در اروپا ثبت کرده است کاهش محدودیت‌ها بسیار اندک گزارش شده است. انتظار می‌رود دولت به مردم اجازه دهد تا مدت زمان بیشتری را بیرون از خانه به فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهند.

از سوی دیگر دو میلیارد پوند نیز برای ارتقای پیاده‌روی و دوچرخه سواری هزینه خواهد شد که بخشی از آن برای گسترش پیاده‌راه‌ها و پیاده‌روها و ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری صرف می‌شود.

کاهش محدودیت‌ها در بلژیک

در بلژیک برخی از تولیدی‌ها از تاریخ ۴ مه فعالیت خود را از سر گرفته‌اند اما سایر مغازه‌ها از تاریخ ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) با رعایت دقیق دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز به آغاز فعالیت هستند.

آگهی

مدارس بلژیک نیز از تاریخ ۱۸ مه فعالیت خود را دوباره آغاز می‌کند اما در هر کلاس تنها ۱۰ نفر باید حضور داشته باشند.

کافه‌ها و رستوران‌ها نیز از ۸ ژوئن بازگشایی می‌شوند.

هلند برنامه ۵ مرحله‌ای کاهش محدودیت‌ها را اجرا می‌کند

هلند نیز کاهش محدودیت‌ها را از تاریخ ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) در یک برنامه ۵ مرحله‌ای آغاز می‌کند.

کتابخانه‌ها و آرایشگاه‌ها در مرحله نخست بازگشایی می‌شوند. بخشی از مدارس ابتدایی نیز فعالیت خود را از فردا از سر می‌گیرند.

با این حال برای بازگشایی کافه‌ها و رستوران‌ها باید تا یک ژوئن (دو هفته دیگر) صبر کرد.

آگهی

در آلمان از ۲۰ آوریل برخی مشاغل فعالیت خود را از سر گرفته بودند به طوریکه فروشگاه‌های کوچکتر از ۸۰۰ متر مربع اجازه فعالیت پیدا کرده‌اند.

از سوی دیگر بازی‌های بوندس لیگا نیز از روز شنبه ۱۶ مه پشت درهای بسته از سر گرفته می‌شود.

با این حال برگزاری رویدادهای بزرگ عمومی مانند جشنواره‌ها دست کم تا آخر ماه اوت در آلمان ممنوع خواهد بود.

هفته پیش نیز ایتالیا در جهت کاهش برخی محدودیت‌ها و اعطای آزادی‌های مشروط و کنترل شده گام برداشت. پیش از این کشورهایی مانند دانمارک، نروژ، اتریش و چند کشور دیگر نیز برخی محدودیت‌ها را از هفته‌های پیش کم کرده بودند. این محدودیت‌ها به‌طور مرحله‌ای کاهش پیدا می‌کنند به طور مثال در مرحله جدید از فردا رستوران‌ها و بارها در اتریش اجازه فعالیت مجدد خواهند داشت در حالیکه در بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان رستوران‌ها و بارها بسته خواهند ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان بلژیکی و آمریکایی امیدوارند لاما «قهرمان» مقابله با ویروس کرونا شود

آنتونیو گوترش: کرونا سونامی نفرت به راه انداخته است

وزارت دفاع فرانسه ابتلای اعضای کاروان این کشور در المپیک ارتش‌های جهان به کرونا را رد کرد