استرالیا در «سه مرحله» محدودیت‌های قرنطینه را کاهش می‌دهد

محدودیت‌های قرنطینه در استرالیا مرحله به مرحله کاهش می‌یابند
محدودیت‌های قرنطینه در استرالیا مرحله به مرحله کاهش می‌یابند Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز جمعه ۸ مه (۱۹ اردیبهشت) اعلام کرد که محدودیت‌های مربوط به قرنطینه در یک فرآیند سه مرحله‌ای کاهش پیدا می‌کند. کانبرا قصد دارد تا ماه ژوئیه (مرداد) تمام محدودیت‌ها را لغو کند و نزدیک به یک میلیون نفر نیز کار خود را از سر بگیرند.

آگهی

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز جمعه ۸ مه (۱۹ اردیبهشت) اعلام کرد که محدودیت‌های مربوط به قرنطینه در یک فرآیند سه مرحله‌ای کاهش پیدا می‌کند. کانبرا قصد دارد تا ماه ژوئیه (مرداد) تمام محدودیت‌ها را لغو کند و نزدیک به یک میلیون نفر نیز کار خود را از سر بگیرند.

استرالیا در ماه مارس (اسفند-فروردین) برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را همراه با بستن مرزها در این کشور اعمال کرد.

نخست وزیر استرالیا با اشاره به ثبت کمتر از ۲۰ مورد ابتلای روزانه در این کشور تاکید کرد که مسئولان ایالت‌ها و دو قلمرو استرالیا در روز جمعه با اجرای یک نقشه راه برای حذف اغلب محدودیت‌ها موافقت کرده‌اند.

آسوشیتدپرس
اسکات موریسون نقشه راه کاهش محدودیت‌ها در استرالیا را تشریح کردآسوشیتدپرس

موریسون به خبرنگاران در کانبرا گفت: «شما می‌توانید برای همیشه زیر لحاف بمانید و با هیچ خطری هم روبرو نشوید. اما ما باید در بعضی مواقع از زیر لحاف خارج شویم.»

نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که این تصمیم در اختیار ایالت‌ها و دو قلمرو استرالیا است که بگویند چه زمانی هر مرحله از کاهش محدودیت‌ها را اجرا می‌کنند. طبق گفته موریسون هر مرحله با فاصله چهار هفته از یکدیگر اجرایی می‌شود.

نخست وزیر استرالیا در عین حال هشدار داد که باید انتظار شیوع بیشتری را داشت.

هر مرحله کاهش محدودیت‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

استرالیا کمتر از ۷ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ را تاکنون ثبت کرده است و کمتر از ۸۰۰ نفر همچنان مبتلا به این بیماری باقی مانده‌اند. حدود ۱۰۰ نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در نخستین مرحله کاهش محدودیت‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها که در حال حاضر تنها خدمات ارسال غذا را دارند، مجاز به بازگشایی خواهند بود اما در یک زمان واحد بیشتر از ۱۰ مشتری نباید داشته باشند.

مقام‌های استرالیا مرحله نخست را آزمایشی توصیف کرده‌اند که اگر شیوع عمده‌ای در این کشور ثبت نشود ایالت‌ها و قلمروها وارد مرحله دوم که شامل بازگشایی سالن‌های ورزشی، سینماها و گالری‌ها است، می‌شوند. البته این مشاغل با محدودیت ۲۰ مشتری به‌طور همزمان روبرو خواهند بود.

موریسون تاکید کرد در این مرحله، ایالت‌هایی که مرزهای خود را بسته‌اند می‌توانند اجازه مسافرت‌های بین ایالتی را صادر کنند.

اما مرحله سوم کاهش محدودیت‌ها در استرالیا اجازه تجمع‌های تا ۱۰۰ نفر را می‌دهد، کارمندان نیز می‌توانند در دفتر محل کار حضور پیدا کنند و کلوب‌های شبانه اجازه فعالیت پیدا خواهند کرد. در این مرحله تمام سفرهای بین ایالتی برقرار می‌شوند و همزمان برخی سفرهای بین‌المللی نیز به جریان می‌افتد. از جمله این سفرهای بین‌المللی می‌توان به پرواز بین دو کشور استرالیا و نیوزیلند اشاره کرد.

دانشجویان بین‌المللی نیز اجازه بازگشت به استرالیا را پیدا می‌کنند اما باید به مدت دو هفته در قرنطینه بمانند.

گرچه اعمال قرنطینه در استرالیا باعث کاهش شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور شد اما عوارض مخربی بر اقتصاد استرالیا وارد کرد.

جاش فریدنبرگ، خزانه‌دار استرالیا تخمین زده است که قرنطینه هزینه‌‌ای ۲.۶ میلیارد دلاری [۴ میلیارد دلار استرالیا] در هفته را به این کشور تحمیل کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هکرها راه دسترسی بدون رمز عبور را به حساب‌های جی‌میل کشف کردند

چرا مردم در فصل زمستان بیشتر سرما می‌خورند؟

شرکت‌های اینترنتی از بزرگترین حمله سایبری «محروم‌سازی از سرویس» خبر دادند