جوزپ بورل: منابع کشورهای اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران سلامت باید تجمیع شود

جوزپ بورل: منابع کشورهای اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران سلامت باید تجمیع شود
Copyright Euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای اختصاصی با یورونیوز گفت این اتحادیه قصد دارد رویکردی فدرال محور را در سیاست درمانی خود در پیش بگیرد.

آگهی

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای اختصاصی با یورونیوز گفت این اتحادیه قصد دارد رویکردی فدرال محور را در سیاست درمانی خود در پیش گیرد.

آقای بورل گفت بلوک کشورهای عضو اتحادیه باید در قبال موقعیتهای بحرانی سلامت که در آینده به وجود می آید با یکدیگر هماهنگ تر باشند.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، اتحادیه اروپا به دلیل عدم پیش گرفتن یک سیاست مشترک برای فائق آمدن بر بیماری کووید-۱۹ مورد انتقاد واقع شده است.

مقام ارشد اتحادیه اروپا به یورونیوز گفت همه گیری اخیر فراتر از یک مشکل بیمارستانی در کشورها، مسئله سلامتی را به معضلی امنیتی بدل کرده است.

آقای بورل گفت: «خوب است به این فکر کنیم که اتحادیه اروپا در آینده چه پاسخ واحدی می تواند به این مسئله بدهد. هماهنگی می تواند یک راه باشد، تجمیع منابع در سطح اروپایی می تواند راهی دیگر قلمداد شود. این معنی ندارد که هر کشوری بطور جداگانه خودش ذخایری داشته باشد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود این قضیه باید میان کشورهای عضو به بحث گذاشته شود و «اگر بخواهیم اتحادیه اروپا قدرت بیشتری داشته باشد، باید معاهده‌ها را بازنگری کنیم. این چیزی است که فعلا در دستور کار نیست.»

تا کنون در جهان ۲۷۰ هزار مورد مرگ و میر براثر بیماری کووید ۱۹ به ثبت رسیده است که از این تعداد، حدود ۱۵۰ هزار مرگ در خاک اروپا رخ داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بورل:‌ مرگ جورج فلوید اتحادیه اروپا را شوکه کرده است

جوزپ بورل: منشاء کرونا را باید کشف کنیم تا از یک همه‌گیری دیگر جلوگیری شود

طرح مالی هنگفت کمیسیون اروپا برای کمک به اعضای آسیب دیده از ویروس کرونا