بازدید ترامپ از کارخانه تولید ماسک آنهم بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی

Donald Trump
Donald Trump Copyright Evan Vucci/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری آمریکا در جریان این بازدید آنهم بدون استفاده از ماسک و دستکش، خواستار بازگشایی هرچه سریعتر اقتصاد کشور شد. او همچنین دموکرات‌ها را متهم کرد که قصد دارند با استفاده از مشکلات پدید آمده در پی شیوع ویروس کرونا، او را در انتخابات ریاست جمهوری آتی شکست دهند.

آگهی

رئیس جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را متهم کرده است که قصد دارند با استفاده از مشکلات پدید آمده در پی شیوع ویروس کرونا، او را در انتخابات ریاست جمهوری شکست دهند.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه و پیش از بازدید از یک کارخانه تولید ماسک در آریزونا این اتهامات را علیه رقبای دموکرات خود طرح کرد. او در این اظهارات با تاختن به دموکرات‌ها گفت: «آنها می‌خواهند با این وسیله من را در انتخابات ریاست جمهوری شکست دهند، البته که در نهایت شکست خواهند خورد.»

اما حضور رئيس جمهوری آمریکا در کارخانه تولید ماسک در ایالت آریزونا هم جنجال برانگیز شد. رئيس جمهوری آمریکا در بازدید خود از این کارخانه بدون رعایت موارد ایمنی و عدم استفاده از ماسک، خواستار بازگشایی هرچه سریعتر اقتصاد کشور شد. عدم استفاده ترامپ از ماسک انتقادات بسیاری را علیه او برانگیخت.

او در اظهارات خود در این کارخانه بار دیگر از بومیان آمریکا حمایت کرد و افزود: «آیا این ویروس و مشکلات اشتغال به بومیان آمریکایی لطمه زده است؟ بله حتما چنین است. به همین خاطر ما باید هرچه سریعتر اقتصاد خود را بازگشایی کنیم و اجازه ندهیم این تعطیلی مشکلات اقتصادی بیشتری را برای افراد ایجاد کند.»

ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص واکسن ویروس کرونا اعلام کرد: «اگر آنها بخواهند من حاضرم نفر اولی باشم که این واکسن را امتحان می‌کند. اگر آنها [پزشکان] بخواهند نفر آخر خواهم بود. در مجموع هر کاری می‌کنم که برای کشور بهتر باشد. ما باید هرچه سریعتر بر این مشکل غلبه کنیم و نمی‌توانیم کشور را برای ۵ سال تعطیل کنیم.»

رئيس جمهوری آمریکا همچنین از انحلال کارگروه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفیر خبر داد و گفت به زودی سیاست‌های جدیدی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در پیش خواهد گرفت که تمرکزش بر رفع محدودیت‌ها خواهد بود.

در همین رابطه کاخ سفید روز گذشته رسما اعضای کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا را از حضور بدون اجازه در جلسات استماع کنگره آمریکا منع و این حضور را به تایید مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید منوط کرد.

پیش از آن تلاش قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا برای برگزاری جلسه استماع درباره ویروس کرونا با حضور آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، با مخالفت کاخ سفید مواجه شده بود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده و از این تعداد حدود هفتاد هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ: احتمالا تا ۱۰۰ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا می‌میرند

ترامپ: مطمئنم که منشأ کرونا یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در چین بوده است

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت