آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از شیوع کرونا بارها به ترامپ هشدار داده بودند

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از شیوع کرونا بارها به ترامپ هشدار داده بودند
Copyright AP Photo/Evan Vucci
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واشنگتن پست به نقل از برخی مقامات آمریکا که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، می‌نویسد که آقای ترامپ همواره از خواندن چنین گزارشهایی خودداری می‌کرده و حتی گاه برای شرکت در جلساتی که دو یا سه بار در هفته در این موضوع برگزار می‌شد، صبر کمتری از خود نشان می‌داده است.

آگهی

آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در ماههای ژانویه و فوریه سال جاری میلادی دهها بار بطور محرمانه به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره ویروس جدید کرونا و خطرات شیوع گستردۀ آن هشدار داده بودند.

این خبری بود که این هفته از سوی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اختصاصی منتشر شد.

در این گزارش آمده است که این هشدارها دقیقا در ماههایی به آقای رئیس جمهور داده شده که او در جریان سخنرانی‌هایش تهدید ناشی از شیوع این ویروس را ناچیز می‌شمرده است.

این هشدارهای مکرر در جریان گزارش‌های محرمانۀ روزانه به اطلاع دونالد ترامپ می‌رسیده؛ گزارش‌هایی که در ابتدای روز به رئیس جمهور ارائه می‌شود و در آنها مهمترین تحولات جهانی و تهدیدهای امنیتی برجسته می‌گردد.

با این وجود به نظر می‌رسد این هشدارها برای تغییر خط مشی دونالد ترامپ و روی برگرداندن او از اطلاع رسانی‌های نادرست چین درباره شیوع این بیماری کارساز نبوده است.

واشنگتن پست به نقل از برخی مقامات آمریکا که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، می‌نویسد که آقای ترامپ همواره از خواندن چنین گزارشهایی خودداری می‌کرده و حتی گاه برای شرکت در جلسات شفاهی که دو یا سه بار در هفته درباره این موضوع برگزار می‌شد، صبر کمتری از خود نشان می‌داده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که بنا بر اعلام مقامات بهداشت ایالات متحده آمریکا تا کنون بیش از ۱ میلیون و ۳۵ هزار نفر در این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۵۹ هزار نفر نیز جان باخته‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین: سخنان پمپئو درباره منشاء آزمایشگاهی کرونا «جنون‌آمیز» است

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟