تکلیف فوتبال آلمان مشخص شد؛ بوندسلیگا از سرگرفته می‌شود

تکلیف فوتبال آلمان مشخص شد؛ بوندسلیگا از سرگرفته می‌شود
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی حصول توافق اولیه میان آنگلا مرکل و مسئولان دولت‌های منطقه‌ای که خبرگزاری فرانسه به بخشی از جزئیات آن دسترسی پیدا کرده،‌ آلمان مجوز قطعی از سرگیری مسابقات فوتبال پشت درهای بسته در ماه مه را صادر کرده است.

آگهی

لیگ حرفه‌ای فوتبال آلمان موسوم به بوندسلیگا که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور متوقف شده بود با تصمیم مقامات دولتی دوباره از سرگرفته می‌شود.

در پی حصول توافق اولیه میان آنگلا مرکل و مسئولان دولت‌های منطقه‌ای که خبرگزاری فرانسه به بخشی از جزئیات آن دسترسی پیدا کرده،‌ آلمان مجوز قطعی از سرگیری مسابقات فوتبال پشت درهای بسته در ماه مه را صادر کرده است.

بر اساس این توافق ابتدایی و با تایید رسانه‌های محلی، مسابقات دسته اول و دوم لیگ فوتبال حرفه‌ای آلمان در ماه مه از سر گرفته خواهد شد. در پیش نویس توافق اولیه میان مقامات دولتی آلمان همچنین بر لزوم از سرگیری رقابت‌ها برای محدود کردن و کاستن از زیان‌‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی لیگ تاکید شده است.

بسیاری از باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال آلمان پس از متوقف شدن مسابقات و در پی از دست دادن درآمد‌های حیاتی حاصل از حق پخش تلویزیونی تا مرز ورشکستگی پیش رفته‌اند.

برای آنکه این باشگاه‌ها به طلب‌های کلان حاصل از درآمد‌ حق پخش مسابقات دست پیدا کنند بر اساس قراردادی که در این زمینه منعقد شده رقابت‌‌های بوندسلیگا باید تا پایان ماه ژوئن به اتمام برسد.

در گزارش رسانه‌های آلمانی و خبرگزاری فرانسه به تاریخ دقیق شروع مسابقات اشاره‌ای نشده؛ این در حالیست که بسیاری از منابع از روز بیست و یکم ماه مه به عنوان زمان احتمالی از سرگیری رسمی رقابت‌های بوندسلیگا نام برده‌اند.

توافق بدست آمده برای راه اندازی مجدد رقابت‌های فوتبال حرفه‌ای در آلمان قرار است امروز،‌ چهارشنبه ششم ماه مه ۲۰۲۰ در جریان جلسه ویدیویی میان صدراعظم و روسای دولت‌های منطقه‌ای تایید و به صورت رسمی اعلام شود.

به موجب توافقی که برای شروع مجدد مسابقات فوتبال در آلمان حاصل شده،‌ تیم‌های شرکت کننده باید دو هفته پیش از مسابقات در قرنطینه قرار گرفته و آزمایش‌های لازم برای اطمینان از سلامت بازیکنان به شکلی دقیق و کامل انجام گیرد.

مسئولان بوندسلیگا مدت‌ها است که برای از سرگیری مسابقات تلاش می‌کنند. برگزاری لیگ نقشی حیاتی در احیای اقتصادی فوتبال حرفه‌ای آلمان دارد که دست‌کم ۵۶ هزار نفر از کنار آن ارتزاق می‌کنند.

در پروتکل بهداشتی در نظرگرفته شده از سوی مسئولان بوندسلیگا برای شروع مجدد مسابقات،‌ انجام تست‌های متعدد و فراگیر از بازیکنان و دیگر ارکان باشگاه‌ها نقش حیاتی را ایفا می‌کند.

وزارت بهداشت آلمان پروتکل تعریف شده در این خصوص را بسیار مناسب توصیف کرده و خواستار الگوبرداری از آن در دیگر ورزش‌ها نیز شده است.

جزئیات دقیقِ برنامه از سرگیری رقابت‌های فوتبال حرفه‌ای آلمان قرار است روز پنجشنبه در جریان نشست ویدویی مسئولان سازمان برگزار کننده مسابقات بوندسلیگا با نمایندگان ۳۶ باشگاه نهایی شود.

گفتنی است که تنها ۹ هفته از رقابت‌های فوتبال بوندسلیگا باقی است تا در پایان آن بتوان قهرمان این فصل مسابقات را تعیین کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقض دستورالعمل‌های بهداشتی در بوندس‌لیگا؛ درخواست برای سختگیری‌های بیشتر

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟