صعود مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران؛ ویروس کرونا به سراسر افغانستان رسید

Virus Outbreak Turkey
Virus Outbreak Turkey Copyright Ibrahim Laleli/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از یک دوره کاهش شمار مبتلایان و قربانیان در ایران، به نظر می‌رسد روند ابتلا در این کشور بار دیگر در یک سیر صعودی قرار گرفته است.

آگهی

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد شمار موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفت.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید-۱۹ گفت: «با شناسایی ۱۶۸۰ مورد طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار موارد ابتلا به این بیماری در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید.»

به گفته همین منبع در شبانه روز گذشته ۷۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلای به این بیماری از دست دادند. به این ترتیب شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در ایران به ۶۴۱۸ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید چند باره بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور گفت: «بی‌تردید افزایش نسبی موارد بیماری طی روزهای اخیر به رفتار خودمان بازمی‌گردد؛ به طوری که حتی موارد تردد و مسافرت‌های غیرضرور[ی] را شاهد هستیم. امیدواریم با دقت بیشتر مردم و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از سوی آنها، طی روزهای آتی شاهد کاهش مجدد موارد ابتلای جدید به بیماری در سراسر کشور باشیم.»

شمار جان‌باختگان در افغانستان به ۱۰۴ نفر رسید

به گفته وزارت صحت افغانستان در شبانه روز گذشته با شناسایی ۱۶۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا از زمان شیوع بیماری به ۳۳۹۲ نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار دیگر کووید-۱۹ در افغانستان جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار رسمی قربانیان ویروس جدید کرونا در افغانستان به ۱۰۴ نفر رسید.

رسانه‌های محلی گزارش می‌کنند شناسایی یک مورد ابتلا در ولایت نورستان، نشانگر آن است که ویروس کرونا در تمامی کشور منتشر شده است.

در روزهای گذشته مثبت بودن نتیجه تست کرونای ۱۵۶ نفر از ۵۰۰ مورد تصادفی در کابل، نگرانی‌ها از شیوع سریع و گسترده بیماری در افغانستان را افزایش داده است.

ثبت ۸۶ مورد جدید ابتلا در تاجیکستان

وزارت بهداشت تاجیکستان اعلام کرد با ثبت ۸۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار بیماران در این کشور به ۳۷۹ نفر رسید. بنا به اعلام همین منبع در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر دیگر در تاجیکستان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار قربانیان در تاجیکستان به ۸ نفر رسید.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاثیر ویروس‌کرونا بر وضعیت گردشگری در بامیان افغانستان

کاهش آمار قربانیان کرونا در ایران؛ ثبت موارد جدید در افغانستان و تاجیکستان

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد