هشدار دانشمندان: یک میلیارد نفر در سال ۲۰۷۰ در گرمای شدید زندگی خواهند کرد

هشدار دانشمندان: یک میلیارد نفر در سال ۲۰۷۰ در گرمای شدید زندگی خواهند کرد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرمایش زمین احتمالا مرحله به مرحله باعث می‌شود انسان‌های بیشتری مجبور به تحمل شرایطی شوند که دانشمندان از آن به عنوان وضعیت «تقریبا غیرقابل زندگی» یاد می‌کنند.

آگهی

نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که ممکن است در بدترین حالت تا ۵۰ سال دیگر بیش از سه میلیارد نفر از ساکنان کره زمین مجبور به زندگی در آب و هوای بسیار گرم شوند.

دانشمندان در پژوهشی که روز دوشنبه در هفته نامه «مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا» (PNAS) منتشر شده است پیش بینی کرده اند که در بدترین حالت ممکن یک سوم جمعیت کره زمین در سال ۲۰۷۰ میلادی در مناطقی با آب و هوای بسیار گرم زندگی خواهند کرد. به گفته محققان در صورت عدم کاهش تولید گازهای گلخانه ای میانگین دمای هوا در بسیاری از نقاط کره زمین به ۲۹ درجه سانتیگراد یا بیشتر از آن خواهد رسید.

پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیده اند که حتی در خوش بینانه ترین حالت هم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۷۰ مجبور به زندگی در آب و هوای بسیار گرم خواهند شد. این امر به این معنا است که آنها دیگر از نظر اقلیمی در شرایطی که بشر طی شش هزار سال گذشته تجربه کرده است زندگی نخواهند کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP
گرمای هوا در اسپانیاAP

محققان در این پژوهش به جای بررسی جنبه های فیزیکی یا اقتصادی پدیده تغییرات آب و هوایی، تاثیر آن بر عادت های انسان را مدنظر قرار داده اند. به گفته آنها اکثر انسان ها در طول تاریخ در مناطقی زندگی کرده اند که میانگین دمای هوای آن بین شش تا ۲۸ درجه سانتیگراد بوده است. دمای زیر ۲۸ درجه سانتیگراد برای سلامت انسان و تامین خوراک او مناسب ارزیابی می شود.

گرمایش زمین احتمالا مرحله به مرحله باعث می شود انسان های بیشتری مجبور به تحمل شرایطی شوند که دانشمندان از آن به عنوان وضعیت «تقریبا غیرقابل زندگی» یاد می کنند. بنا به پیش بینی پژوهشگران شمال استرالیا، هند، آفریقا، آمریکای جنوبی و بخش هایی از خاورمیانه مناطقی خواهند بود که شرایط اقلیمی جدید را تجربه خواهند کرد.

دانشمندان همچنین از فقر به عنوان عاملی یاد کرده اند که میزان آسیب پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی را افزایش می دهد. ساکنان فقیر مناطقی که آب و هوای بسیار گرم خواهند داشت از کولر محروم خواهند بود و در نتیجه توانایی کمتری برای تطبیق خود با شرایط اقلیمی جدید خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساکنان کره زمین ماه گذشته گرمترین ماه مه را تجربه کردند

طوفان در بنگلادش و هند؛ جان میلیون‌ها نفر همزمان با شیوع کرونا در خطر است

پژوهشگران:‌ گرمایش زمین در کانادا دو برابر سریعتر از باقی جهان است