پژوهشگران:‌ گرمایش زمین در کانادا دو برابر سریعتر از باقی جهان است

پژوهشگران:‌ گرمایش زمین در کانادا دو برابر سریعتر از باقی جهان است
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«برای چندین دهه، دولت‌های فدرال کانادا در هدف کاستن از گازهای گلخانه‌ای ناکام مانده‌اند.»

آگهی

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد شتاب گرمایش زمین در کانادا دو برابر بیشرت از باقی نقاط جهان بوده است.

گزارش تازه سازمان محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی سبب شده میانگین افزایش دمای زمین در این کشور از متوسط مقدار جهانی آن بیش از دو برابر بیشتر باشد.

دمای میانگین کانادا از سال ۱۹۴۸ تاکنون ۱/۷ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده حال آنکه بنا بر تحقیقات موسسه گودار وابسته به ناسا دمای زمین به شکل میانگین از سال ۱۸۸۰ تا کنون ۰/۸ درجه سانتیگراد بیشتر شده است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پژوهشگران در این گزارش هشدار داده‌اند که پیامدهای این افزایش دما «بازگشت‌ناپذیر» بوده، نقش «عوامل انسانی» در پدید آمدن این حالت آشکارا از «عوامل طبیعی» بیشتر بوده است.

کاترین مک‌کِنا، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا اعلام کرد «تغییرات اقلیمی جدی است و باید اکنون دست به عمل بزنیم.»

کشتزار گیاه کلزا در کانادا. عکس از رویترز

این درحالی است که جولی گلن‌فاند، کمیسیونر محیط زیست و توسعه پایدار این کشور، با انتقاد از دولت کانادا اعلام کرد اقدامات دولتی برای مقابله با تغییرات اقلیمی به‌هیچ وجه کافی نبوده است.

وی نوشت: «برای چندین دهه، دولت‌های فدرال کانادا در هدف کاستن از گازهای گلخانه‌ای ناکام مانده‌اند.» وی افزود: «این امر باید تغییر کند.»

بیشتر بخوانید:کارشناسان سازمان ملل: گرمایش زمین را به ۱.۵ درجه سانتیگراد محدود کنید

پژوهش اخیر همچنین پیش‌بینی می‌کند که افزایش سطح آب دریاها به افزایش سیلاب‌های ساحلی بیانجامد، گرمای شدید هوا در تابستان بسیار بیشتر پیش خواهد آمد و این امر خطر خشکی هوا و آتش‌سوزی در طبیعت بیشتر می‌کند و برعکس از میزان سردی‌های شدید هوا کاسته خواهد شد.

از دیگر آثار مخرب گرمایش زیاد زمین در کانادا این خواهد بود که بارش سالانه برف همچنان در این کشور کمتر و بارش باران بیشتر خواهد شد.

آب اقیانوس‌های پیرامون کانادا نیز گرمتر و اسیدی‌تر شده و از میزان اکسیژن آن نیز کاسته شده است امری که حیات آبزیان را به خطر خواهد انداخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار دانشمندان: یک میلیارد نفر در سال ۲۰۷۰ در گرمای شدید زندگی خواهند کرد

وقتی کنترل دستگاه بالابر شیشه پاک‌کن‌ها از دست خارج می‌شود

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند