فن درلاین: ۲۵٪ بودجه اتحادیه به تغییرات اقلیمی اختصاص نیابد آن را امضا نمی‌کنم

فن درلاین: ۲۵٪ بودجه اتحادیه به تغییرات اقلیمی اختصاص نیابد آن را امضا نمی‌کنم
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) گفت در صورتی که دستکم یک چهارم از بودجه آتی اتحادیه اروپا به مقابله با تغییرات اقلیمی اختصاص نیابد آن را برای تصویب نهایی امضا نخواهد کرد.

آگهی

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) گفت در صورتی که دستکم یک چهارم از بودجه آتی اتحادیه اروپا به مقابله با تغییرات اقلیمی اختصاص نیابد، آن را برای تصویب نهایی امضا نخواهد کرد.

خانم فن درلاین در نشستی در شهر استراسبورگ فرانسه، مقر پارلمان اروپا، گفت: «هرگونه نتیجه‌ای که تضمین نکند دستکم ۲۵ درصد بودجه به مقابله با تغییرات اقلیمی اختصاص می یابد، مورد قبول من نخواهد بود.»

کمیسیون اتحادیه اروپا با هدف تبدیل اروپا به «اولین قاره عاری از کربن» تا سال ۲۰۵۰ ، در دسامبر گذشته برنامه سرمایه‌گذاری یک تریلیون یورویی اعضای این اتحادیه برای توسعه اقتصاد پایدار موسوم به «توافق سبز» را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که در جمع نمایندگان اتحادیه حاضر شده بود اضافه کرد: «ما باید توازن درستی بین سیاست‌های قدیمی و اولویت‌های جدید بیابیم.»

رهبران اتحادیه اروپا روز ۲۰ فوریه طی اجلاسی فوق العاده گرد هم می آیند تا بتوانند حول سرفصل‌های یک برنامه مالی واحد، که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ را در بر می گیرد، به یک موضع مشترک دست یابند.

این در حالی است که در حال حاضر کشورهای اتحادیه بر سر این برنامه اختلاف نظر دارند. در شرایطی که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حفره‌ای ۷۵ میلیارد یورویی در برنامه ایجاد کرده است، ۱۵ کشور شرقی و جنوب شرقی اتحادیه اروپا همچون رومانی، لهستان و مجارستان از نحوه تخصیص بودجه و کاهش کمک‌های مالی به خود در سال‌های پیش رو راضی نیستند.

جمع این کشورها که به نام «دوستان همبسته» خوانده می شوند در بیانیه‌ای مشترک برنامه آتی مالی اتحادیه را «غیرقابل قبول» خوانده و خواهان بازگشت ردیف‌های بودجه به وضعیت فعلی شده بودند.

بودجه اتحادیه اروپا برای نهایی شدن باید به تصویب شورا و پارلمان اروپا این اتحادیه برسد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رایزنی سران اروپا برای تصویب بودجه بلند مدت به نتیجه نرسید

تصویب قانون مقابله با بوم‌کُشی؛ پارلمان اروپا جدی‌ترین موارد تخریب اکوسیستم را جرم‌انگاری کرد

کشاورزان معترض در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با پلیس درگیر شدند