مالک شرکت خودروسازی تسلا تمدید محدودیت‌‌های قرنطینه را رویکردی «فاشیسیتی» خواند

 مالک شرکت خودروسازی تسلا تمدید محدودیت‌‌های قرنطینه را رویکردی «فاشیسیتی» خواند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وی با انتشار توییتی ضمن تاکید بر لزوم پایان یافتن قرنطینه نوشته بود: «همین حالا آمریکا را آزاد کنید!»

آگهی

ایلان ماسک، مهندس، مخترع و تجارت‌پیشه سرشناس آمریکایی و مالک شرکت تسلا تداوم قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده در اغلب کشورهای جهان پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ را رویکردی «فاشیستی» خواند.

وی که در جریان یک کنفرانس تلفنی با موضوع تحلیل عملکرد سه ماهه شرکت تسلا سخن می‌گفت در خصوص تاثیر بحران سلامت جاری بر شرکت‌ها دیدگاه خود را اینگونه بیان کرد: «ادامه یافتن قرنطینه افراد را به اجبار در خانه‌ها حبس و آنها را از دسترسی به حقوق مشروع خود محروم می‌کند؛ این دیدگاه من است. این رویکرد در واقع نقض آزادی‌های فردی به گونه‌ای ناعادلانه و وحشتناک است.»

آقای ماسک که جاه‌طلبی‌های او وی را به تجارت به حیطه هوافضا نیز متمایل کرده در ادامه یادآور شد: «تحمیل این شرایط به واقع یک فاجعه و رسوایی است و سبب تحمیل زیان‌های بزرگی به همه شرکت‌ها و نه فقط تسلا خواهد شد.»

وی که به خاطر اظهارات تند و سریع خود مشهور است سپس با بهره بردن از فرصت ایجاد شده بواسطه طرح سوالی در باره سیاست‌های احتمالی شرکت‌های بزرگ برای مقابله با شرایط بحران تاکید کرد: «اینکه به مردم گفته شود در خانه‌های خود بمانند و در صورت خروج از منازل دستگیر می‌شوند فاشیستی است. نشانه‌ای از دمکراسی و آزادی در این رویکرد دیده نمی‌شود. بهتر است آزادی مردم را به آنها بازگردانید.»

ایلان ماسک که از سوی بسیاری از ناظران به عنوان یک فرد آینده‌نگر شهرت دارد اندکی پیش‌ از این کنفرانس تلفنی با طرح خواسته خود برای پایان یافتن قرنطینه به جمع دیگر تجاری پیوسته بود که خواهان بازگشت وضعیت آمریکا به حال عادی شده‌اند.

وی با انتشار توییتی ضمن تاکید بر لزوم پایان یافتن قرنطینه نوشته بود: «همین حالا آمریکا را آزاد کنید!»

ایلان ماسک همچنین در این مجموعه توییت‌ها با هم‌رسان کردن برخی اخبار و اطلاعات مبنی بر بازشدن رستوران‌ها، خرده فروشان و برخی دیگر از مشاغل در ایالت تگزاس از این مسئله ابراز خرسندی کرده بود.

خشم مالک شرکت‌های معتبر و به نامی چون تسلا موتورز و اسپیس‌اکس بی دلیل نیست؛ او در حالی از وضعیت موجود به شدت عصبانی است که محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه عمومی در ایالت کالیفرنیا، به ویژه در شهر فریمونت که کارخانه تسلا را در خود جای داده،‌ تمدید شده است.

تسلاموتورز نوزدهم مارس گذشته در پی اعمال محدودیت‌های اعمال شده پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا برغم تمایل مجبور شد که کارخانه خود در نزدیکی سان‌فرانسیسکو را تعطیل کند. مسئولان این شرکت امیدوار بودند بتوانند دوباره این کارخانه را روز چهارم مه بازگشایی کنند.

این در حالیست که با توجه به تصمیم مقامات بهداشتی آمریکا برای ادامه محدودیت‌های قرنطینه، شرکت مشهور تولید کننده خودرو برقی در ایالات متحده در خصوص زمان از سرگیری فعالیت خود همچنان بلاتکلیف است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیش از ۳ میلیون ابتلا به کرونا در جهان؛ یک سوم مبتلایان در آمریکا هستند

برآورد ضربه کرونا به اقتصاد آمریکا: افت ۱۲ درصدی رشد اقتصادی و کسری بودجه ۳.۷ تریلیون دلاری

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند