پیش‌بینی دانشمندان چینی: ویروس کرونا هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت

پیش‌بینی دانشمندان چینی: ویروس کرونا هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت
Copyright AP Photo/Charles Krupa
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جین کی، مدیر انستیتوی زیست شناسی پاتوژن در آکادمی علوم پزشکی چین: «این بیماری همه‌گیر به احتمال زیاد برای مدتی طولانی با انسان خواهد بود. کرونا به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد و به تدریج در بدن انسان پایدار می‌گردد.»

آگهی

دانشمندان چینی این هفته اعلام کردند ویروس جدید کرونا که در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است، هرگز بطور کامل از بین نخواهد رفت و بر این اساس احتمالا کووید ۱۹ نیز مانند آنفولانزا بطور دوره‌ای عمل کرده و برخواهد گشت.

گروهی از پژوهشگران و پزشکان چینی روز دوشنبه در پکن اعلام کردند که احتمال اینکه این ویروس همچون سارس کاملا از بین برود بسیار ضعیف است زیرا می‌تواند ناقلانی بدون علائم بیماری را نیز آلوده کند. بنابراین مردم می‌توانند حتی بدون آنکه نشانه‌ای از تب و سرفه را بروز دهند، باعث شیوع بیشتر آن شوند.

جین کی، مدیر انستیتوی زیست شناسی پاتوژن در آکادمی علوم پزشکی چین می‌گوید: «این بیماری همه‌گیر به احتمال زیاد برای مدتی طولانی با انسان خواهد بود. کرونا به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد و به تدریج در بدن انسان پایدار می‌گردد.»

متخصصان چینی همچنین اعلام کردند که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سرعت انتشار این ویروس با افزایش دما در تابستان کاهش می‌یابد، نیافته‌اند.

وانگ گوئی کیانگ، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان دانشگاه پکن در این باره گفت: «این ویروس به گرما حساس است اما تنها زمانی که به مدت ۳۰ دقیقه در معرض دمای ۵۶ درجه سانتیگراد قرار بگیرد. اما هوا هرگز اینقدر گرم نمی‌شود.»

پیش از این برخی از مقامات بهداشت ایالات متحده آمریکا نیز درباره عدم ریشه کن شدن این ویروس در تابستان و حتی تشدید فعالیت آن در پایان فصل گرما هشدار داده بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دورۀ انجام «سقط جنین پزشکی» در فرانسه با شیوع کرونا افزایش یافت

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد