افشای تیم سری «پروژه منهتن»؛ جوان ۳۳ ساله نسخه کرونا را به کاخ سفید فرستاد

افشای تیم سری «پروژه منهتن»؛ جوان ۳۳ ساله نسخه کرونا را به کاخ سفید فرستاد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیمی متشکل از ده‌ها دانشمند برجسته آمریكا و مجموعه‌ای از میلیاردرها و صنایع بزرگ این کشور مدعی شدند که راه غلبه بر شیوع ویروس کرونا را یافته‌اند و قصد دارند آن را به طور سری در اختیار كاخ سفید قرار بدهند.

آگهی

تیمی متشکل از ده‌ها دانشمند برجسته آمریكا و مجموعه‌ای از میلیاردرها و صنایع بزرگ این کشور مدعی شدند که راه غلبه بر شیوع ویروس کرونا را یافته‌اند و آن را به طور سری در اختیار كاخ سفید قرار داده‌اند.

رهبری این تیم بر عهده جوانی به نام «تام کاهیل» است. این پزشک ۳۳ ساله در یک آپارتمان یک خوابه که در نزدیکی استادیوم بیسبال «فنوی پارک» شهر بوستون قرار دارد، زندگی می‌کند؛ آپارتمانی که تنها دارایی او محسوب می‌شود ولی ثروت اصلی آقای کاهیل، روابط گسترده و ویژه علمی و اقتصادی است که او را قادر ساخته تا بر تصمیم‌گیری‌های کاخ سفید در مبارزه با ویروس کرونا تاثیرگذار باشد.

این تیم تحقیقاتی و حامیان صنعتی و مالی آن معتقدند که کار آنها چیزی از «پروژه منهتن» کم ندارد؛ پروژه‌ای که به مدد گروهی از دانشمندان در جریان جنگ جهانی دوم اجرا شد و با تولید بمب اتم، سرنوشت جنگ را رقم زد.

مایکل روسباش، زیست‌شناس برنده جایزه نوبل سال ۲۰۱۷ که در این تیم عضویت دارد، گفته که «من نالایق‌ترین عضو این گروه هستم.» افزون بر آقای روسباش، چندین متخصص ایمنی‌شناسی، مغز و اعصاب، دستگاه گوارش و سرطان‌ به همراه تعدادی از دانشمندان هسته‌ای و همه‌گیرشناسی(اِپیدمیولوژیست) در این گروه فعال هستند.

این تیم با ارسال گزارش محرمانه ۱۷صفحه‌ای به کاخ سفید، فهرستی از ایده‌ها و داروهای غیرمعمول را در مبارزه با ویروس کرونا پیشنهاد داده‌اند. این گزارش در اختیار مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و رئیس رئیس گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

بر پایه اسنادی که روزنامه وال‌استریت ژورنال به آن دست پیدا کرده، فرانسیس کالینز، مؤسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH)، موافقت خود را با اغلب راهکارهای پیشنهادی این تیم اعلام کرده و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز بر اجرایی شدن آنها صحه گذاشته است.

ستوارت شرایبر، شیمیدان دانشگاه هاروارد و یکی از اعضاء این گروه گفته که «ممکن است شکست بخوریم یا کاخ سفید پیشنهادهای ما را اجرا نکند ولی اگر موفق شویم، جهانی را متحول می‌کنیم.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیش از ۱۳۰ نفر در تحصن حمایت از غزه در محوطه دانشگاه نیویورک دستگیر شدند

اولین بیمار دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک تنها از طریق ذهنش شطرنج بازی کرد

ابداع برچسب جدیدی که امکان صحبت بدون نیاز به تارهای صوتی را به بیماران می‌دهد