شیوع کرونا در میان حیوانات؛ راسوها هم پس از ببر و گربه مبتلا شدند

شیوع کرونا در میان حیوانات؛ راسوها هم پس از ببر و گربه مبتلا شدند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

احتمال داده می‌شود که این راسوها از طریق تماس با انسان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آگهی

مقامات هلند روز یکشنبه دو پرورشگاه نوعی راسو در جنوب این کشور را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در میان حیوانات این دو مرکز قرنطینه کردند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تست کرونای راسوهای مینک (Mink) مثبت اعلام شد. احتمال داده می شود که این راسوها از طریق تماس با انسان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این دو پرورشگاه در شرق شهر آیندهوون در استان برابانت قرار دارند. این استان یکی از کانون های شیوع نوع جدید ویروس کرونا در هلند است. وزارت کشاورزی هلند با انتشار بیانیه ای در مورد قرنطینه این دو پرورشگاه اعلام کرد: «مینک ها علائم مختلفی از بیماری از جمله مشکل تنفسی داشتند. از آنجا که شماری از کارکنان علائم ابتلا [به کرونا] داشتند گمان می کنیم که آنها ناقل [بیماری به راسوها] بوده اند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت کشاورزی هلند در عین حال تاکید کرده است که تاکنون شواهدی مبنی بر نقش حیوانات در شیوع بیماری «کووید ۱۹» به دست نیامده است. به گفته این وزارتخانه «انتقال از انسان به انسان» دلیل اصلی همه گیری ویروس جدید کرونا است.

وزارت کشاورزی هلند با این حال مسیرهای منتهی به دو پرورشگاه راسوهای مینک را مسدود کرده است.

دولت هلند همچنین از پرورشگاه های مینک در سراسر این کشور خواسته است تا مشکلات تنفسی در میان این راسوها یا افزایش شمار مرگ و میر در میان آنها را به مقامات گزارش کنند.

هر چند پیش از این مواردی از ابتلای حیوانات مختلف از جمله ببر و گربه به ویروس جدید کرونا در کشورهای مختلف جهان گزارش شده بود اما این برای اولین بار است که حیواناتی در هلند به این ویروس مبتلا می شوند.

شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در هلند تاکنون جان بیش از ۴۴۰۰ نفر را گرفته است. تعداد افرادی که تست کرونای آنها در این کشور مثبت اعلام شده است نیز به بیش از ۳۷ هزار نفر رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه واکسن کرونا برای حیوانات را با کارآیی «صد در صدی» تولید می‌کند

پروژه‌ای در سواحل استرالیا برای نجات گونه اسب‌های دریایی

تصاویر آرامش‌بخش از حضور یک گله آهوی کوهی در بوشی‌ پارک لندن